دسته بندی نشده

شیر آلات صنعتی چیست؟

شیر آلات صنعتی چیست؟

شیر آلات صنعتی چیست؟ ابزاری هستند که برای تنظیم فشار در سیالات جریان در لوله یا قطع و وصل کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرند. حال این سیالات می تواند مایعات یا گاز باشد. برای تعریف “شیر آلات صنعتی چیست” می توان گفت که ابزاری است که در تمامی صنایع از آن استفاده می شود. 

وظایف شیر آلات صنعتی چیست؟

به نظر شما وظیفه شیر آلات صنعتی چیست؟ این محصولات وظیفه دارند تا سیال را با کمترین مقاومت و افت فشار از خود عبور دهد. گاهی از شیر آلات صنعتی در بعضی مواقع از نوع اتوماتیک استفاده می شود یعنی اینکه این نوع شیر آلات در مواقع حساس باز و بسته میشود و بروز بسیاری خطرات جلوگیری می کند. 

شیرآلات صنعتی به انواع مختلف تقسیم می شود که هر کدام از لحاظ کارکرد به سه دسته تقسیم می شوند در اینجا انواع شیرهای صنعتی را برای شما معرفی کرده و کارکرد و شکل ظاهری هر کدام را برای شما شرح می دهیم.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پنج لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع شیر آلات صنعتی چیست؟

شیرهای صنعتی دستی یا مکانیکی

این نوع از شیرهای صنعتی به وسیله نیروی دست انسان کار می کند. 

شیرهای صنعتی خودکاری یا اتوماتیک 

این نوع از شیرها به دو شیوه کار می کنند. یک نوع از شیرهای اتوماتیک به وسیله نیروی هوا و مایعات و گاز ها شروع به کار می کند و نوع دیگر آن توسط نیروی برق شروع به کار می کند.  

وظایف شیر آلات صنعتی چیست؟

انواع ظاهر شیر آلات صنعتی چیست؟

  • شیر کروی؛
  • شیر کشویی؛
  • شیر سوزنی؛
  • شیر مخروطی؛
  • شیر توپی؛
  • شیر یکطرفه؛
  • شیر الکترونیکی؛
  • شیر های ایمنی؛
  • شیر های اتوماتیک؛
  • شیر کنترل دما؛
  • شیر های آتش نشانی؛

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله تک لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربردهای شیر آلات صنعتی چیست؟

شیرهای کروی

این نوع شیرها دارای یک بدنه کروی است، که برای کنترل جریان سیالات اعم از گاز و مایعات در صنایع مختلف استفاده می شود. این مدل از شیرها در دو نوع ساکن و متحرک می باشد، جنس این شیرها از فولاد ضد زنگ است و از نظر مقاومت بسیار عالی بوده و عمر بالایی دارند. 

شیرهای توپی

به شیرهای توپی شیرهای ضربه ای نیز گفته می شود، این شیرها به گونه ای طراحی شده اند که درون آنها یک ساچمه وجود دارد، که آب و سیالات از آن عبور می کند. 

شیرهای سوزنی

شیرهای صنعتی سوزنی جزو بهترین شیرهایی است که در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد، این نوع شیرها بسیار دقیق عمل کرده و جریان آب را به بهترین شکل کنترل می کند. کنترل کنندگی شیرهای سوزنی به قدری زیاد است که از آنها در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اصولا شیرهای سوزنی باید از مواد ضد زنگ مانند برنج ساخته شوند. 

شیرهای یکطرفه

عملکرد این نوع شیرها بدین صورت است که که باید جریان سیالات از یک طرف وارد میشود و از  عملیات بازپس در آن جلوگیری می کند. شیرهای یکطرفه به دو صورت کار می کنند، یکطرفه لولایی و یک طرفه فشاری.

شیرهای الکترونیکی

این مدل از شیرها به وسیله نیروی برق کار می کند و از نظر نوع کارکرد بیشتر به شیرهای پروانه ای شبیه هستند. 

شیرهای ایمنی

شیرهای ایمنی جزو شیرهایی است که دارای عملکرد دقیق تری نسبت به دیگر شیرهای صنعتی  دارند. این مدل از شیرهای صنعتی برای دیگ های بخار، توربین ها، کمپرسورها و تاسیسات فشار گاز استفاده می شود. از این شیرهای صنعتی در صنایعی مثل نفت و گاز به دلیل جلوگیری از بروز هر حادثه استفاده می شود. 

شیرهای خودکار یا اتوماتیک

این مدل از شیرها انواع مختلفی دارند و از نظر ظاهری به سه بخش تقسیم می شوند: ساقه، توپی و نشیمنگاه. شیرهای خودکار خود در دو نوع بادی و الکتریکی وجود دارند. 

شیرهای آتش نشانی

یکی از پرکاربردترین شیرهایی که مورد استفاده قرار می گیرد شیرهای آتش نشانی می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیک بسپار با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع شیر آلات صنعتی چیست؟

موارد قابل استفاده از شیر آلات صنعتی چیست؟

استفاده از شیرآلات صنعتی در صنعت برق

صنعت برق یکی از صنایع حساس است که استفاده از شیرآلات باید در آن با دقت بیشتری انجام شود. گاهی میزان فشار در این صنعت دچار نوسان می شود بنابراین باید این شیرآلات بتوانند در هر شرایطی دارای بهترین عملکرد باشند. اصولا بهترین نوع شیرآلات برای صنعت برق استفاده از شیرآلات توپی می باشد که دارای جنسی ضد زنگ است. 

کاربرد شیر آلات صنعتی در صنعت گاز و پتروشیمی

شیر آلاتی که برای این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد تقریبا تمامی شیر آلاتی است که برای شما نام برده شد، از شیرآلات صنعتی در صنعت گاز و پتروشیمی برای عبور جریان گاز و سیالات دیگر استفاده می شود. گاز و نفت جزو سیالاتی حساس می باشند بنابراین در این نوع صنعت باید از بهترین و ایمن ترین شیرهای صنعتی استفاده کرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیر گردد. 

کاربرد شیرآلات در صنعت آب و فاضلاب

از شیرهای صنعتی در صنایع آب و فاضلاب استفاده های زیادی می شود، کاربرد این شیرها در این صنایع تصفیه و انتقال می باشد. روند انتقال آب باید به درستی و با کیفیت انجام شود و شما می توانید با استفاده از شیرآلاتی با کیفیت عالی این کار را به درستی انجام دهید. اصولا شیرهایی که برای صنعت آب و فاضلاب بیشتر استفاده می شود شیرهای یکطرفه یا دروازه ای می باشد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد لوله با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

اهمیت شناخت شیر آلات صنعتی چیست؟

شیرهای صنعتی امروزه با انواع کیفیت در بازار موجود می باشند، ولی تمام آنها دارای کیفیت یکسانی نیستند. بنابرای به شما پیشنهاد می کنیم اگر از این نوع شیرها برای صنایع حساس استفاده می کنید بهتر است از بهترین کیفیت باشد تا منجر به حادثه ای هر چند کوچک نشود. 

وجود رقابت میان سازندگان شیرآلات صنعتی سبب شده تا کارخانه های زیادی به سمت تولید این محصول روی بیاورند و گاهی این محصولات را با قیمتی ارزان تر از محصولات دیگر به فروش می رسانند ولی نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مرغوبیت در انتخاب این نوع از کالا باید در اولویت کار شما قرار داشته باشد. با مطالعه مطالبی که برای شما گفته شد تا اندازه ای با موضوع “شیر آلات صنعتی چیست” و همچنین شیرهای صنعتی و عملکرد آنها آشنا شدید و می توانی در خرید آن دقت بیشتری داشته باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *