مقاله

ویژگی های لوله تک لایه پلی پروپیلن

انواع لوله تک لایه پلی پروپیلن

لوله کشی از هزاران سال پیش به صورت نیمه پیشرفته در ایران انجام می گرفت. بنابراین می توان گفت این صنعت یکی از باستانی‌ترین صنایعی است که امروزه به شدت به آن نیاز داریم. نیاز به لوله کشی باعث به وجود آمدن انواع مختلف لوله شده است. این لوله ها هر کدام در مکان های خاص برای کاربردی مشخص، استفاده می شوند. این امر موجب شده است که لوله های مختلف با ویژگی‌های متفاوت ساخته شوند.

یکی از این لوله ها که کاربردهای متنوعی نیز دارد، لوله تک لایه پلی پروپیلن می باشد. لوله ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین لوله ها در صنعت لوله کشی می نماید. لوله بازار قصد دارد تا شما را با ویژگی های لوله تک لایه پلی پروپیلن آشنا نماید. لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله تک لایه پلی پروپیلن چیست؟

لوله‌هایی از جنس پلیمر پلی پروپیلن که برای اتصال آن‌ها از دستگاه جوش حرارتی استفاده می‌شود. ظاهر این لوله‌ها، مانند پلاستیک است، اما جنس آن از پلی پروپیلن رندم پلیمر  در نوع ۳ ساخته شده است. انواع اسامی که به این لوله‌ها نسبت داده شده و در بازار با آن شناخته شدند، شامل لوله سفید آب، لوله سبز، لوله پلی پروپیلن، لوله تک لایه یا لوله pp است. این لوله‌ها به علت زیبایی و خوش رنگ بودن به نسبت سایر لوله‌ها، عمر بالا و همچنین سایر مزیت‌هایی که دارد، پیمانکاران را برای استفاده از آن، ترغیب کرده است.

لوله های پلی پروپیلن از محبوب ترین لوله ها، برای لوله کشی ساختمان می باشد. در ادامه ویژگی های لوله تک لایه پلی پروپیلن که منجر به محبوبیت آن شده است، بیان می گردد. 

لوله تک لایه پلی پروپیلن و موارد استفاده

ویژگی های لوله تک لایه پلی پروپیلن

۱-نصب راحت و سهولت در حمل

وزن سبک این لوله‌ها نسبت به ضخامت‌شان باعث شده تا حمل آن راحت‌تر انجام شود.

۲-انعطاف پذیری بالا

اولین ویژگی این لوله، انعطاف پذیری فوق العاده این نوع لوله ها است، این ویژگی استفاده از آن را در مسیرها و مکان‌های مختلف، ساده و آسان کرده است.

۳-مقاوم در برابر شکنندگی و فشار

ویژگی بارز لوله تک لایه پلی پروپیلن، مقاومت‌شان در برابر فشار، ضربه یا شکنندگی است. در نتیجه ایجاد ترک یا شکنندگی در آن وجود ندارد و به همین دلیل برای استفاده در مکان‌های پر خطر گزینه مناسبی است.

۴-عدم ایجاد رسوب

قابلیتی که این لوله‌ها دارند، سطح صاف و صیقلی داخل لوله‌ها بوده که باعث می‌شود رسوبی در آن باقی نماند و به همین دلیل برای استفاده از لوله‌های آب شرب، گزینه مناسبی هستند. ضمن اینکه به علت داشتن همین سطح صاف، حرکت آب یا سایر مایعات در آن روان و سریع است. در نتیجه باعث افت فشار آب نخواهد شد.

۵-قیمت مناسب

قیمت لوله پلی پروپیلن فاضلابی نسبت به انواع دیگر لوله‌ها مانند لوله فلزی، در مقابل مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، قیمت مناسب‌تری بوده که باعث شده استفاده از آن در لوله کشی ساختمان‌ها به صرفه و اقتصادی باشد.

۶-طول عمر بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های لوله تک لایه پلی پروپیلن که باعث شده است این لوله ها در لوله کشی ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند، طول عمر بالای آن ها است؛ زیرا در ساختمان نمی توان هر چند سال لوله کشی ها را عوض کرد و هزینه های زیادی را متقبل شد. این لوله ها با عمر پنجاه سال، سیستم لوله کشی ساختمان ها را بی نیاز از تعویض مجدد لوله می نمایند.

۷-عایق گرما و صدا

ویژگی دیگری که لوله های تک لایه پلی پروپیلن دارد این است که صدای سیال از داخل آن به بیرون می آید و همچنین اگر سیال گرمی در آن جاری باشد، گرمای آن حس نمی شود و در نهایت موجب سرد شدن آن نمی گردد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت اتصالات پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

موارد استفاده لوله تک لایه پلی پروپیلن

سیستم های آب دهی مزارع

 از لوله های پلی پروپیلن می توان برای راه اندازی سیستم آبدهی قطره ای باغات و مزارع کشاورزی استفاده نمود‌؛ زیرا این لوله ها در برابر ضربات بیل و تا حدودی ماشین آلات کشاورزی مقاوم هستند و دچار آسیب دیدگی کمتری می شوند. این امر موجب شده است که بیشتر کشاورزان که قصد ایجاد سیستم آب دهی مزارع را دارند، از این لوله ها استفاده نمایند. 

سیستم آبرسانی ساختمانی

مهم ترین مورد مصرف لوله های تک لایه پلی پروپیلن در سیستم لوله کشی ساختمانی می باشد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این لوله ها، تقریبا تمامی شرکت های ساختمان سازی و همچنین افرادی که بصورت خصوصی اقدام به ساختمان سازی می کنند، از این لوله ها در لوله کشی ساختمان، استفاده می نمایند. 

سایر موارد مصرف

از دیگر موارد مصرف لوله تک لایه پلی پروپیلن می توان به زمینه هایی از جمله صنایع غذایی، تاسیسات حرارتی ساختمان، سیستم‏‌های حرارت خورشید، خطوط هوای فشرده، محیط ‏های اسیدی و قلیایی، ساخت اسباب بازی، صنایع کشتی سازی، صنعت خودرو سازی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، انتقال آب، سیستم‏‌های فاضلاب، صنعت نساجی، سیستم‏‌های تخلیه‌‏ شیمیایی، لوله‏‌کشی سیستم‏‌های گرمایشی و فاضلاب‌‏های صنعتی، هتل‌‏ها و بیمارستان‏‌ها اشاره کرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پلیکا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

معایب لوله تک لایه پلی پروپیلن

معایب لوله پلی پروپیلن

لوله‏‌ تک لایه پلی پروپیلن در برابر نور خورشید دچار کاهش مقاومت می شوند و طول عمر آن ها کاهش یافته و زودتر شکسته می شوند. به دلیل همین ویژگی، از این لوله‏‌ها در برنامه‌‏های کاربردی سطح کوچک در کنار سایر پلاستیک‏‌ها استفاده می‌‏شود. لوله‌‏های پلی پروپیلن در نوع سبز و سفید در بازار موجود هستند. کاربرد لوله پلی پروپیلن با توجه به مزایای فراوانی که دارند در موارد مختلفی است.  البته معایب این لوله ها در کنار مزایای بسیاری که دارند، ناچیز است.

محبوبیت دو چندادن لوله پلی پروپیلن

محبوبیت و استفاده از لوله های پلی پروپیلن بخاطر ویژگی های زیاد و منحصر به فردی است که این لوله ها دارند. سازندگان این نوع لوله ها نیز همواره به دنبال این هستند که بر ویژگی های این محصول افزوده و از تعداد معایب آن کم کنند. این امر موجب افزایش بازار فروش این نوع لوله ها شده است. شما می توانید برای مشاهده انواع لوله تک لایه پلی پروپیلن و همچنین اطلاع از قیمت آن، به سایت لوله بازار مراجعه نمایید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پی وی سی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *