مقاله

لوله فلکسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع لوله فلکسی

سیم ها و کابل ها در ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردارند. یکی از ابزارها و وسیله هایی که می تواند به خوبی از سیم ها مراقبت کند، لوله فلکسی است. این لوله ها انواع متفاوتی دارند. از مزایای لوله فلکسی می توان به دوام بالا، انعطاف پذیری و غیره اشاره نمود. همراه سایت لوله بازار باشید تا به طور کلی با معنا و مفهوم اینکه لوله فلکسی چیست آشنا شوید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

مفهوم کلی لوله فلکسی چیست؟

برای اینکه با مفهوم لوله فلکسی چیست آشنا شوید، باید پیش زمینه ای از تعریف و کاربرد این ابزار کسب کنید. لوله فلکسی به نوعی از لوله‌های بسیار قدرتمند گفته می‌شود که برای محافظت از انواع کابل‌ها و سیم‌ها مانند کابل برق، کابل مخابرات، کابل دوربین مداربسته و هر نوع هادی دیگری استفاده می‌شود.

 لوله فلکسی بیشتر برای محافظت از کابل‌های رسانا در محیط‌های بیرونی ساختمان‌ها و محیط‌های باز استفاده می‌شود. بیشترین کاربردهای لوله‌های فلکسی در محافظت از کابل دوربین‌ها مداربسته است که کار انتقال تصاویر به دستگاه DVR و MVR را انجام می‌دهند. بارزترین ویژگی لوله‌های فلکسی انعطاف بسیار بالای آن‌ها است. در واقع این لوله‌ها ساختاری مشابه لوله خرطومی دارند.

انواع لوله فلکسی چیست؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ممکن است این محصولات انواع مختلفی داشته باشد و مدل های متفاوت لوله فلکسی چیست؟ لوله های فلکسی به طور کلی دارای دو نوع روکش دار و بدون روکش هستند و در سایزهای ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵،۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸، ۵۲، ۶۳، ۷۵ میلی‌ ‌متری تولید می‌گردند و با توجه به نوع پروژه و سایز مناسب آن انتخاب می‌شوند. البته لازم به ذکر است که این لوله ها در نوع خرطومی و خرطومی شیاردار نسوز هم تولید می شوند کاربرد لوله فلکسی به همین چند مورد خاتمه نمی یابد.

لوله فلکسی بدون روکش

 این لوله، نوعی لوله ی فلزی منعطف پذیر بدون روکش پلاستیکی است. این نوع محصول بیشتر در جاهایی کاربرد دارد که امکان قرارگیری کابل‌ها در معرض رطوبت بسیار پایین است یا زمانی که می‌ خواهید از آن ها در محیط های داخلی استفاده کنید. از این نوع لوله فلکسی در حفاظت از کابل‌های دوربین مدار بسته استفاده نمی‌شود و کاربردهای دیگری دارد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت اتصالات پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله فلکسی روکش دار

به نظر شما نوع سوم و دیگر لوله فلکسی چیست؟ نوع دیگر از این لوله که در حفاظت از کابل‌های دوربین‌های مدار بسته بکار برده می‌شود، لوله فلکسی روکش دار است. این لوله، یک لوله ی فلزی با روکشی از جنس پلاستیک (pvc) هست. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت از این لوله ها به صورت روکار و توکار استفاده کنید.

لوله فلکسی خرطومی 

لوله فلکسی خرطومی از دو نوع پلاستیکی و فلزی موجود است. لوله خرطومی پلاستیکی جهت ساخت تابلوهای برق به عنوان یک پل ارتباطی بین درب تابلو و سینی کابل کاربرد دارد. لوله خرطومی فلزی نیز اغلب برای برق‌کشی داخلی در سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله فلکسی خرطومی شیاردار نسوز

 این لوله بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی دارد که از آن جهت برق‌کشی موتور ماشین‌ها استفاده می‌شود. مقاومت دمایی لوله فلکسیبل خرطومی شیاردار نسوز  بسیار بالا است (از منفی ۳۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد). همچنین این نوع لوله در برابر انواع مواد شیمیایی، روغن‌ها، بنزین و اسید سولفوریک ۲% مقاومت بالایی دارد.

کاربردهای متفاوت لوله فلکسی چیست

مزایای لوله فلکسی چیست؟

دوام بالا

 تا به اینجا کار با انواع این محصول آشنایی پیدا کرده اید و اکنون بهتر است بدانید که مزایا لوله فلکسی چیست؟ این نوع لوله های برق کمک می کنند تا به بهترین نحو از سیم های برق محافظت شود. برای درست کردن این لوله ها از ماده خام لوله های PVC استفاده شده است که قدرت فیزیکی بالایی را به این لوله ها می دهد و دوام آن ها را بالاتر می برد. علاوه بر این، لوله های فلکسی از القا شدن فشار، پارگی و شکافته شدن سیم های قرار داده شده در داخل خود جلوگیری کرده کرده و از بروز حوادث الکتریکی جلوگیری می کنند.

انعطاف پذیری

فلکسیبیلیت به معنی انعطاف پذیری می باشد و همان طور که از اسم این لوله ها (فلکسی) پیداست، این نوع لوله ها به سیم ها اجازه می دهند تا بدون شکستگی و پارگی، خم شده و بر روی هرگونه سطحی قابل نصب باشند. بخاطر همین موضوع کاربرد لوله فلکسی در فعالیت های بسیاری به چشم می خورد و از این نوع لوله ها به خصوص در برنامه های کاربردی تجاری استفاده می شود.

کاربرد راحت لوله فلکسی چیست؟

لوله های فلکسی بسیار سبک وزن بوده و معمولا فرآیند نصب آسانی دارند به همین دلیل کاربرد لوله فلکسی بیشتر به چشم می خورد. به علاوه این لوله ها با قیمت مناسبی که دارند، در بین برق کاران بسیار مرسوم می باشند.

کاربردی

 لوله های فلکسی از آتش گرفتن سیم های برق جلوگیری می کند. در صورت استفاده این لوله ها در برنامه های کاربردی تجاری، برای برق کشی برنامه های فضای باز بسیار ایده آل به نظر می رسند. به همین دلیل است که بسیاری این لوله ها را کاربردی و همه فن حریف می دانند.

دسترسی آسان

 ممکن است بسیاری از افراد با خود بگوید که لوله فلکسی چیست که کاربرد و کارایی آسانی را به خود اختصاص داده است؟ می توان گفت که، این لوله ها در هر شکل و اندازه ای قابل دسترسی می باشند تا نیاز های متفاوت را برآورده کنند. شما برای تهیه لوله فلکسی می توانید به سایت لوله بازار مراجعه کنید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پلیکا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربرد لوله فلکسی چیست؟

به طور کلی کاربرد لوله فلکسی چیست؟ از لوله‌ های فلکسی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربرد لوله فلکسی، استفاده از آن‌ها در و پروژه‌های ساختمان‌سازی و عمرانی است.

همان‌گونه که می‌دانید در قسمت‌های داخلی یک ساختمان، هنگامی که به سیم کشی درون دیوارها نیاز است، احتمال این که کابل‌ های الکتریکی با استفاده از مصالحی که در ساخت و ساز آسیب ببینند بسیار زیاد است. به همین دلیل است که از طریق این لوله‌ها می‌توان از این نوع ضربات و آسیب‌ها جلوگیری کرد.

علاوه بر آن امروزه در محیط‌هایی که نور آفتاب بسیار شدید است و یا نواحی که رطوبت هوا زیادی است و این شرایط ممکن است به کابل‌های الکتریکی آسیب برساند نیز از این نوع لوله‌های استفاده می‌شود. 

به طور کلی لوله فلکسیبل در کلیه تاسیسات الکتریکی از جمله سیستم‌ های روشنایی، محافظت فیبر نوری، ایستگاه‌ های سوخت‌ گیری بنزین و گاز، تابلوهای برقی، سیستم‌های تصویری و دوربین‌ های مداربسته، سیستم‌های تهویه مطبوع، خطوط انتقال داده، کف و سقف‌های کاذب، اتصال بین انواع ماشین آلات و تجهیزات در کارخانه‌ها و همچنین برای کاربردهای زیرزمینی در محیط‌های مرطوب و پر از گرد و غبار به کار می‌روند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پی وی سی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

شناخت کامل با لوله فلکسی

حتما تا اینجا کار با موضوع اینکه لوله فلکسی چیست، آشنایی پیدا کرده اید. لوله های فلکسی به لوله‌ هایی گفته می‌شود که در پروژه‌ های عمرانی و ساختمان ‌سازی برای محافظت از کابل‌ های برق کاربرد دارد. این لوله از انعطاف و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و برای محافظت از کابل‌ها در برابر رطوبت و تابش نور مستقیم آفتاب بسیار مناسب است. 

این لوله ها دارای دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید می شوند. همچنین با توجه به کارایی بالا و مهمی که دارد، کاربرد لوله فلکسی در فعالیت ها به چشم می خورد. شما برای تهیه لوله فلکسی با کیفیت می توانید به سایت لوله بازار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *