مقاله

همه چیز در مورد ترموپلاست ها

ترموپلاست ها

امروزه زندگی بشر بیشتر تحت تاثیر مواد شیمیایی و ساخت دست انسان قرار گرفته است. به دلیل افزایش جمعیت، مواد طبیعی به تنهایی پاسخگوی نیازهای انسان نیست. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی نیاز به موادی که بتوان با آنها ابداعات جدید کرد بیشتر شده است. یکی از این نیازها در بخش لوله کشی صنعتی و یا لوله کشی ساختمان است. موضوع مقاله همه چیز در مورد ترموپلاست ها می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله کشی باید متناسب با شرایط مکان مورد نظر صورت گیرد، به همین دلیل نمی‌توان از یک مدل لوله در همه بخش ها استفاده کرد. بنابراین یکی از نیازهایی که در زمینه لوله کشی وجود دارد، نیاز به لوله های انعطاف پذیر است. این لوله‌ها به راحتی تغییر حالت داده و می توان در مکان های مختلفی از آنها استفاده کرد. بیشترین لوله ها از جنس ترموپلاست هستند. در ادامه مطالب با همه چیز در مورد ترموپلاست آشنا خواهید شد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت اتصالات پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

سایت لوله بازار یکی از بهترین و مطمئن ترین فروشندگان انواع مدل های لوله ترموپلاست و معمولی است. شما می‌توانید از طریق لوله بازار، انواع لوله های مورد نظر خود، برای لوله کشی ساختمان، صنعتی و… را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه کنید. 

ترموپلاست چیست؟ 

ترموپلاست نوعی پلیمر است که در صورت قرار گرفتن در مقابل گرمای مورد نیاز، بدون تغییر در ساختار شیمیایی، تغییر شکل می دهد. این مواد در دمای بالا به صورت کاملاً مایع هستند. از تفاوت اصلی ترموپلاست ها با سایر پلیمرها می ‌توان به این موارد اشاره کرد. این نوع پلیمر پس از قرار گرفتن در دمای کمتر، مجدداً به صورت جامد در می آید. این فرایند را می توان چندین بار انجام داد، بدون اینکه تغییری در کیفیت محصول ایجاد شود.

ویژگی های ترموپلاست ها

این مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. این پلیمرها با قابلیت چندین بار تغییر شکل، یکی از پرمصرف ترین مواد در صنعت به شمار می آیند؛ زیرا می توان آنها را در جای استفاده و سپس با تغییر شکل در مکان دیگری مورد استفاده قرار داد. به بیان دیگر نوعی بازیافت در خود دارند که استفاده از آنها را مقرون به صرفه می کند. فرایند تغییر شکل ترموپلاست ها عموما توسط دستگاه های پرس، الکترودر و ماشین های تزریقی صورت می گیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پلیکا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 ترموپلاست ها قابلیت های دیگری نیز دارد؛ مانند چگالی کم که باعث سبک تر شدن و حمل و نقل راحت تر آنها می شود. منعطف بودن در دمای مناسب و قابل استفاده بودن آن در جاهایی که فضا گرد یا دارای انحنا است می شود. توانایی بهبود دادن مواد، به این صورت که در صنعت چوب از آن برای پوشش سد استفاده می کنند. توانایی بازیافتی آن که به دلیل چند بار مصرف بودن آنها و عدم تغییر ساختار شیمیایی آن، ممکن است. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پی وی سی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

از ویژگی های انواع ترموپلاست می توان به محکم و با دوام بودن آنها اشاره کرد. سایت لوله بازار، انواع لوله های ترموپلاست با دوام و استحکام و همچنین انعطاف پذیری بالا را به مشتریان ارائه می دهد. این نوع پلیمرها ضریب اصطکاک کم و ثبات ابعادی بالایی دارند. همچنین مقاومت شیمیایی و مقاومت هیدرولیکی آنها زیاد بوده و در مقابل تشعشع نیز مقاوم هستند. خاصیت خود خاموشی دارند و در مقابل شعله استقامت دارد.

کاربرد ترموپلاست ها

ترموپلاست ها دارای انواع مختلفی هستند. از این مواد در بسیاری از قسمت های صنعتی و پزشکی استفاده می‌ شود. در ادامه انواع ترموپلاستیک و موارد استفاده آنها بیان می شود.

1. ترموپلاست TPU :

از این ترموپلاست در چسب حرارتی، فیلم ها و پارچه های تنفس پذیر، روپوش و دستکش پزشکی، پارچه خود ترمیم شونده، پوشش شلنگ هیدرولیک، شلنگ مارپیچ، ژاکت های المنت دار، چرخ های کوچک، پوشش کابل و لوله های ساختمانی استفاده می شود.

2. ترموپلاست TPO :

از این ترموپلاست ها نیز در ژاکت های المنت دار، چکمه، لوازم نرم، اقلام ورزشی، سپر خودرو و… استفاده می شود.

3. ترموپلاست AEM TPV:

موارد مصرف این ترموپلاست اتصالات الکتریکی، پوشش شلنگ، مجرای هوا و… می باشد. 

4. ترموپلاست PP TPV:

آب بندی داخل کاپوت اتومبیل، آب بندی های فومی و پزشکی، عایق بندی و… مواردی هستند که این نوع ترموپلاست در آنها کاربرد دارد. به طور کلی از این ترموپلاست بیشتر در پوشش ضد آب استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله PVC با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

علاوه بر انواع بالا ترموپلاست ها، انواع دیگری نیز دارند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. TPR, TPE, TPS, PBR, SBS, SEBS, EPDM, EPM  و NBR  از مهم ترین انواع ترموپلاست ها هستند. به طور کلی و فارغ از دسته بندی، ترموپلاستیک ها در زمینه های تولید فیلم های نازک، استفاده در صنعت خودروسازی، وکیوم و بسته بندی، تولید روکش کابل برق، تولید لوله های آب انعطاف پذیر، لوله های چند لایه، مخازن ذخیره مایعات و صنعت چوب و رزین مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله بازار، ارائه دهنده‌ی لوله های ترموپلاست 

فروشگاه لوله بازار در سال ۱۳۹۳ به منظور ارائه انواع لوله های فاضلابی، تک لایه، پنج لایه و… تاسیس شد. این شرکت به دنبال حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تمام شده انواع لوله ها می باشد. این فروشگاه در این مدت انواع محصولات خود را با بالاترین کیفیت و خدمات پس از فروش ارائه کرده است. همچنین در سال های اخیر برای رفاه حال مشتریان اقدام به عرضه انواع رادیاتور نیز کرده است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پنج لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

شما می توانید انواع لوله‌های ترموپلاست را با کیفیت بالا و در ابعاد مختلف از این فروشگاه تهیه کنید. لوله بازار تمامی لوله های ترموپلاست را با خدمات پس از فروش عرضه می کند. این عمل موجب از بین رفتن نگرانی خریداران بابت استفاده از این لوله ها می‌شود.

سخن پایانی در باب ترموپلاست ها

ترموپلاست ها نوعی پلیمر هستند که توانایی تغییر شکل و انعطاف پذیری دارند و با تغییر دادن اشکال آنها می توان چندین بار آن‌ها را مورد استفاده قرار داد بدون اینکه تغییری در کیفیت و ساختار شیمیایی آن ها ایجاد شود. از ویژگی های دیگر آن می توان به چگالی کم و بهبود مواد اشاره کرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله تک لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

از ترموپلاست ها در قسمت های مختلف خودرو مانند داشبورد و آب بندی کاپوت، صنایع چوب و رزین، ساخت وسایل انعطاف پذیر پلاستیکی مانند چکمه، کاپشن های المنت دار، انواع لوله، اتصالات الکتریکی و… مورد استفاده قرار داد. شما می‌توانید انواع لوله های ترموپلاست را از سایت لوله بازار، با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *