مقاله

نوار پرایمر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نوار پرایمر

نوار پرایمر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ معضل هدر رفت انرژی در لوله کشی های آب و گاز از معضلاتی است که مهندسین را درگیر خود کرده است. از دست رفتن انرژی نه تنها راندمان و بهره وری سیستم را کاهش می دهد بلکه منجر به تحمیل هزینه های دوچندان خواهد شد. از طرفی هدر رفت انرژی می تواند منجر به معیوب شدن چرخه مصرف انرژی گردد و این موضوع برای کشور ایران که کشوری در حال توسعه می باشد و با بحران کمبود منابع روبرو می باشد موضوعی چالش برانگیز است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد پلیمر با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربرد نوار پرایمر

البته معضلات مربوط به سیستم های لوله کشی صرفا مرتبط با هدر رفت انرژی نیست. خوردگی و زنگ زدگی لوله ها موضوع مهم دیگری است که در این حوزه مطرح می شود. خوردگی لوله ها می تواند در بلند مدت آسیب های جدی به سیستم لوله کشی وارد کند. به همین دلیل از محصولی به نام نوار پرایمر استفاده می شود. استفاده از نوار منجر به ایجاد یک لایه عایق مقاوم و مطلوب در برابر هدر رفت انرژی خواهد شد. از طرفی پوشش دهی لوله ها با نوار پرایمر از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله ها نیز جلوگیری می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون این محصول مهم و کاربرد در صنعت لوله کشی به گفتگو بپردازیم.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله مسعود با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آشنایی با نوار پرایمر

نوار پرایمر نوعی نوار چسب سفید رنگ است که حکم پوش عایقی دارد. این نوار چسب عمدتا از جنس PVC تولید می شود و در برابر خوردگی، پوسیدگی و پارگی مقاوم می باشد. PVC یکی از بهترین پلیمرهای جهان است که در برابر نوسانات دمایی و سرما و گرما به عنوان یک عایق بسیار عالی شناخته می شود و در برابر عوامل جوی بسیار بادوام است. از این رو برای تولید نوار از این پلیمر استفاده می شود. کاربرد اصلی نوار پرایمر عایق کاری لوله های تاسیسات مانند لوله های آب و گاز می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوپایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربرد نوار پرایمر در عایق کاری

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین کاربردهای نوار پرایمر عایق کاری است. از این نوار در تاسیسات برای عایق کاری لوله ها و همچنین درزهای ایجاد شده در اتصالات و قاب پنجره ها استفاده می شود. هدف اصلی از به کار بردن نوار پرایمر ایجاد بهره وری انرژی بالا و جلوگیری از هدررفت انرژی است. استفاده از نوار بسیار ساده است و کافیست در هر کجا که آثاری از درز، ترک و شکستگی مشاهده کردید اقدام به بستن درز ایجاد شده با استفاده از نوار نمایید.این نوار دارای چسبندگی بالایی بوده و در اثر عوامل جوی چون رطوبت، باران، گرد و غبار و باد جدا نخواهد شد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت بهتراشان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در نتیجه طول عمر اتصالات به مراتب افزایش خواهد یافت و دیگر نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت انرژی و یا هزینه های تعمیرات و تعویض اتصالات نخواهید بود. در عایق کاری اتصالات با استفاده از نوار پرایمر دو روش مختلف سرد و گرم اعمال می شود.

استفاده از نوار پرایمر روی نوار کناف

معمولا برای پوشش دهی و ترمیم شکستگی ها، درزها و ترک خوردگی ها از نوار تیپ یا همان نوار کناف استفاده می شود که به نوار SSB نیز معروف است. از نوار تیپ برای پوشش دهی شکاف و درز ایجاد شده در لوله ها، اتصالات و قاب درب و پنجره استفاده می شود. در نتیجه جلوی نشتی و هدر رفت انرژی گرفته خواهد شد. با این حال برای محکم کاری می توان روی نوار تیپ از نوار پرایمر استفاده کرد. در واقع شکاف ایجاد شده را با نوار تیپ پوشش می دهند اما برای اینکه مقاومت بیشتری در نقطه ترمیم شده ایجاد شود اقدام به استفاده از نوار خواهد شد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلی ران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

چسبندگی بالایی که نوار پرایمر دارا می باشد منجر خواهد شد تا در طی زمان هیچگونه آثاری از کنده شدن، پارگی و باز شدن چسب در اثر رطوبت و گرد و غبار پدیدار نشود. در نتیجه راندمان سیستم به مراتب بالاتر خواهد رفت و شاهد ارتقای بازدهی خواهیم بود.

استفاده از نوار پرایمر در تعمیر لوله های فشار قوی

از نوار پرایمر در تعمیر لوله های فشار قوی استفاده می شود. در برخی صنایع سیال درون لوله ها فشار زیادی را به لوله ها و اتصالات وارد می کنند. در نتیجه احتمال آسیب دیدن لوله ها و ترک برداشتن و شکاف خوردن آن ها وجود دارد. استفاده از نوار  منجر به بالا رفتن طول عمر لوله ها و اتصالات خواهد شد و نیاز به تعویض آن ها را برطرف خواهد کرد. در نتیجه صرفه اقتصادی برای سیستم به بار می آورد. عایق بندی لوله ها به کمک نوار از ترک خوردن عمیق و آسیب دیدگی های جدی لوله ها جلوگیری می کند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت آذین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در واقع لزوما نیاز به ایجاد شکاف و درز در لوله ها نیست تا به فکر استفاده از نوار بیفتید. شما می توانید اتصالات حساس و مهم را با استفاده از نوار پرایمر عایق کاری کنید تا قبل از وقوع حادثه از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

مقاومت نوار پرایمر در برابر محیط های اسیدی

نکته مهمی که در مورد نوار پرایمر باید عنوان کرد این است که این نوار در برابر محیط های اسیدی مقاومت بالایی دارد بنابراین می توان از آن در صنایع شیمیایی و سایر صنایع وابسته استفاده کرد. نوار پرایمر از جنس PVC می باشد و دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر محیط های اسیدی می باشد بنابراین دوام بسیار بالایی دارد. این موضوع منجر به بالا رفتن طول عمر لوله ها و اتصالات و همچنین کاهش هزینه ها خواهد شد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوفلکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

نتیجه گیری

نوار پرایمر نوار سفید رنگی می باشد که دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا بوده و از لوله ها و اتصالات در تاسیسات در برابر ترک خوردگی و پوسیدگی و نشتی محافظت می کند. به کمک نوار پرایمر می توان جلوی هدر رفت انرژی را گرفت و دوام و طول عمر لوله ها و اتصالات را افزایش داد. لوله ها و اتصالات فشار قوی که در معرض ترک خوردگی و شکا برداشتن هستند به کمک این نوار عایق کاری می شوند و مقاومت بیشتری پیدا می کنند. در نتیجه در طی زمان نیاز به پرداخت هزینه های مربوط به تعمیرات و تعویض لوله ها و اتصالات کاهش خواهد یافت که در واقع نوعی صرفه اقتصادی بهینه است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد بسپار با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *