مقاله

انواع تکیه گاه یا ساپورت لوله و کاربرد آن ها

تکیه گاه یا ساپورت لوله

در این مقاله بیشتر با تکیه گاه یا ساپورت لوله و کاربردهای آن آشنا خواهید شد. لوله ها در بخش های مختلف زندگی انسان نقش دارند. از کاربرد لوله ها میتوان به شبکه آبرسانی، گاز و نفت، شبکه فاضلاب و صنایع سنگین مانند فولاد نام برد. اگر لوله هایی که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند، دچار ترکیدگی یا خم شدگی شوند، ادامه کار با مشکل مواجه می شود. از این رو مهم است از این لوله ها حفاظت کنیم و آن ها را سر پا نگه داریم.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع تکیه گاه یا ساپورت لوله و کاربرد آن ها

حتی گاهی لازم است که این لوله ها از سطح زمین فاصله داشته باشند و یا در امتداد دیوارها بالا روند، برای انجام این کار از تکیه گاه یا ساپورت لوله، استفاده می کنیم. ساپورت لوله یکی از لوازم مهم در لوله کشی ها محسوب می شود. 

تکیه گاه یا ساپورت لوله چیست؟

تکیه گاه یا ساپورت لوله سازه هایی هستند که از آنها برای نگهداری لوله و جلوگیری از حرکات آزاد آن ها در جهت های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این لوله ها صرفاً برای نگهداری وزن لوله ساخته شده و به کار گرفته می شود. برخی از آنها مانع از حرکت لوله در چند جهت می شوند و سومین نوع از آنها مانع حرکت لوله در تمام جهات می گردند. تکیه گاه ها در واقع نقش ستون فقرات یک لوله کشی را بر عهده دارند که جلوی فروپاشی لوله ها به دلیل وزن خودشان و وزن سیال را می گیرند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت اتصالات پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

از این رو این قطعات از مهمترین قسمت لوله کشی محسوب می شود و در کنار لوله با کیفیت باید از تکیه گاه های با استحکام بالا استفاده شود تا بتواند وزن لوله ها را تحمل کند. لوله بازار عرضه کننده انواع لوله و سایر لوازم لوله کشی، انواع تکیه گاه لوله را موجود دارد. شما در ادامه پس از آشنایی کامل با موارد کاربرد و انواع آن، میتوانید از این سایت اقدام به تهیه تکیه گاه لوله نمایید.

انواع تکیه گاه یا ساپورت لوله 

تکیه گاه ها به دلیل تنوعی که در لوله ها و موارد کاربرد آن ها وجود دارد، دارای مدل های مختلفی هستند تا در هر مکان و شرایطی بتوانند از لوله ها نگهداری کنند. در ادامه چندین مورد از مهمترین انواع تکیه گاه یا ساپورت لوله برای شما بیان خواهد شد. 

ساپورت سنتی:

این نوع از ساپورت های تاسیسات صنایع و ساختمان ها عمدتا از طریق جوشکاری ایجاد شده و مسیر لازم را برای اجرای کانال کشی و لوله کشی فراهم می کنند. عمدتا در ساختار این دسته از تجهیزات صنعتی از میلگرد، نبشی و … استفاده می شود.  تکیه گاه یا ساپورت لوله

تکیه گاه فنری:

این نوع از تکیه گاه در جایی که فشار لوله موجب کم و زیاد شدن طول آن می شود و یا گرمای سیال موجب انقباض و انبساط لوله می گردد مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع تکیه گاه از چندین فنر استفاده می شود تا بتواند تغییر اندازه دهد و با انبساط لوله، دچار شکستگی نشود و یا جلوی انبساط لوله را نگیرد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پلیکا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 براکت ها:

براکت ها از طریق جوش دادن تعداد زیادی میله به یکدیگر ساخته می شوند و لوله ها را بر روی آن ها و یا زیر آن ها تکیه می دهند. این تکیه دادن با بست، کفشک یا فنر اتفاق می افتد. تکیه گاه یا ساپورت لوله

 تکیه گاه ترونیون:

در این تکیه گاه بدون سوراخ کردن لوله، آن را به یک پروفیل جوش می دهند و سمت دیگر پروفیل را به تکیه گاه جوش می دهند. این روش باعث می شود که لوله در هیچ کدام از جهات هیچ حرکتی نداشته باشد و کاملا ثابت باشد. این روش کاربرد وسیعی در لوله کشی ها دارد. 

تکیه گاه تسمه آویز:

یکی از انواع تکیه گاه هایی که برای لوله وجود دارد ساپورت تسمه آویز است. این تسمه ها صرفا وزن لوله را نگه می دارند و جلوی حرکت آب به جهات مختلف را نمی گیرند. مزیت این تکیه گاه اینست که قابلیت تغییر طول و ارتفاع را دارا می باشد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله PVC با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

مزایای استفاده از ساپورت لوله 

 ایمنی بیشتر:

استفاده از تکیه گاه لوله باعث استحکام بیشتر لوله ها شده و از سقوط آن ها جلوگیری می کند‌. این ابزار موجب می شود، خطراتی که سقوط لوله حین کار برای کارگران و کارفرمایان داشت به صفر برسد.  تکیه گاه یا ساپورت لوله

نظم لوله ها:

تکیه گاه لوله، لوله ها را به دیوار یا زمین یا بر روی خود محکم نگه می دارد. هر تکیه گاه می تواند چندین لوله را به خود یا مکان مشخص شده بچسباند. این کار موجب می گردد که محیط دارای نظم شود و لوله ها در تمام نقاط پخش نباشند. 

 افزایش استحکام لوله ها:

اگر وزن لوله ها بر روی خودشان باشد، ممکن است هنگام عبور سیال از آن ها، دچار شکستگی شوند. اما ساپورت لوله که از اسم آن هم مشخص است، از لوله حمایت می کند و استحکام آن را افزایش می دهد و مانع شکستگی یا خم شدن آن می شود.  تکیه گاه یا ساپورت لوله

کاهش هزینه ها:

به طور کلی استفاده از ساپورت تاسیسات سبب می شود تا روند نصب و اجرای تاسیسات ساختمان ها به ویژه اجرای مسیرهای لوله کشی، با سرعت بیشتری به انجام برسد. از طرفی استفاده از ساپورت های با کیفیت سبب می شود تا لوله های تاسیسات به راحتی قابل تعویض و تعمیر باشند. به این ترتیب هزینه های ناشی از تعمیرات تاسیسات صنایع به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند‌.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پنج لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

سخن پایانی در باب تکیه گاه یا ساپورت لوله

ساپورت یا تکیه گاه لوله، از مهمترین قسمت های لوله کشی صنعتی و ساختمانی محسوب می شود. بدون ساپورت خوب، عمر مفید لوله ها کاهش می یابد و هزینه های نگهداری افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است در لوله کشی، به این قضیه توجه شود. مورد بعدی در مورد ساپورت های لوله این است که باید هنگام استفاده از آن ها توجه شود که کدام نوع، مناسب کدام مکان است، تا بیشترین کارایی را داشته باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت لوله بازار مراجعه کنید و با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید و پس از کسب اطلاعات کامل در مورد این لوازم، آن ها را از طریق سایت لوله بازار با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پی وی سی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *