مقاله

لوله یکسر سوکت و کاربردهای آن

لوله یکسر سوکت

در این مطلب قصد داریم در مورد لوله یکسر سوکت و کاربردهای آن با شما به گفتگو بپردازیم بنابراین همراه ما باشید. ایجاد اتصالات در سیستم های لوله کشی اغلب با چالش همراه است. اتصالاتی از قبیل چسب یا جوشکاری می توانند در بلند مدت ایمنی سیستم لوله کشی را زیر سوال ببرند. بروز نشتی و یا ترک برداشتن و شکاف خوردگی در قسمت اتصال می تواند خسارت و صدمات زیادی به بار آورد. به همین دلیل این دست از شیوه های سنتی برای ایجاد اتصال در سیستم های لوله کشی دیگر روی بورس نیستند و رفته رفته در حال محو شدن می باشند. اما با کمرنگ شدن اتصالات قدیمی چه چیز در حال جایگزین شدن است؟ 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله مسعود با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آشنایی با لوله یکسر سوکت یا پوش فیت Push Fit

آنچه که در حال جایگزین شدن به جای اجرای اتصالات قدیمی در سیستم های لوله کشی است نوع خاصی از لوله ها به نام لوله پوش فیت می باشد که به آن لوله یکسر سوکت هم گفته می شود. این لوله عمدتا در سیستم های فاضلاب استفاده می شود. این نوع لوله ها دارای اورینگ در یک سمت خود هستند که منجر به ایجاد اتصال قدرتمند و عاری از نقص خواهد شد. استفاده از لوله یکسر سوکت منجر به بالا رفتن سرعت لوله کشی و ساده سازی فرآیند طراحی خط لوله خواهد شد.

استفاده از لوله یکسر سوکت در سیستم های لوله کشی فاضلاب

لوله یکسر سوکت که به آن لوله اورینگی، لوله سه لایه و یکسر کوپله هم گفته می شود نوعی لوله فاضلابی است. از لوله یکسر سوکت در پروژه های عمرانی و ساختمانی استفاده می شود. این لوله عمدتا در طراحی خطوط انتقال فاضلاب خانگی، اداری تجاری، بیمارستانی و هتل ها کاربرد دارد. زمانی از لوله یکسر سوکت استفاده می شود که به دو سر مادگی اورینگ دار در لوله ها نیاز نباشد. استفاده از این لوله منجر به آب بندی حرفه ای در خطوط انتقال خواهد شد. این لوله ها دارای سایز بندی های مختلفی هستند و از دوام بالایی بهره مند می باشند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوفلکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

این را هم باید گفت که از لوله یکسر سوکت در لوله کشی های انشعابی فاضلاب شهری استفاده می شود. لوله های یکسر سوکت انتخاب بسیار مناسبی برای مسیر عبور فاضلاب شهری هستند. این لوله ها در برابر میکروارگانیسم ها و صدمات وارده از طرف حیوانات جونده بسیار مقاوم هستند و در اثر مواجهه با مواد شیمیایی دچار تخریب و خوردگی نخواهند شد. از طرفی به دلیل مقاومت بالا در برابر زلزله، در بلندمدت دچار نشتی و شکستگی نمی شوند.

جمع آوری آب باران به کمک لوله یکسر سوکت

از دیگر کاربردهای لوله یکسر سوکت می توان به جمع آوری آب باران اشاره کرد. این لوله ها را می توان در ناودانی و پشت بام نصب نمود و به کمک آن ها از تجمع آب باران روی سقف پشت بام جلوگیری نمود. عبور آب از لوله های یکسر سوکت منجر به خروج ایمن آب باران از ساختمان خواهد شد. این لوله ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و ایمنی بالایی را ایجاد می کنند. این لوله ها همچنین مناسب برای جمع آوری و تخلیه آب کندانس شده در سیستم های تهویه مطبوع هستند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد پلیمر با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آشنایی با لوله یکسر سوکت سایلنت

لوله های یکسر سوکت را می توان در دو دسته بندی مجزا قرار داد؛ دسته اول لوله یکسر سوکت معمولی و دسته دوم این لوله سایلنت. اما چه چیز موجب شده تا این دو دسته بندی مجزا از هم باشند؟ در پاسخ باید بگوییم که لوله های یکسر سوکت سایلنت همانطور که از نام آن پیداست از ساطع شدن صدای درون لوله به بیرون جلوگیری می کنند. این لوله دارای قیمت اقتصادی می باشند و در تولید آن ها از نوعی پلیمر تقویت شده استفاده می شود که منجر به عدم بروز صدای حاصل از عبور سیالات به محیط بیرون خواهد شد. این لوله سایلنت صدا را تا ۱۷ دسی بل کاهش می دهد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت آذین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

حرکت سیال درون مسیر لوله منجر به تولید صدا می شود. در این لوله سایلنت این صدا به دلیل وجود چند لایه عایق به بیرون نفوذ نخواهد کرد. در نتیجه صدای عبور آب و سیالات درون لوله منتشر نمی شود. به همین دلیل از لوله یکسر سوکت سایلنت در لوله کشی ساختمان ها، ادارات، مراکز تجاری و سازه های مسکونی و منازل استفاده می شود.

هزینه نصب اقتصادی لوله یکسر سوکت

لوله های یکسر سوکت دارای اورینگ ویژه نصب هستند. بنابراین ایجاد اتصالات در خطوط انتقال لوله های یکسر سوکت به سادگی و سهولت صورت می پذیرد. برای نصب لوله های یکسر سوکت کافیست سوکت لوله را کمی فشار دهید تا اتصال ایجاد شود. دیگر نیازی به استفاده از چسب و جوشکاری هم نخواهد بود. این موضوع همچنین موجب شده تا هزینه اجرای خطوط لوله یکسر سوکت به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. بنابراین اگر قصد کاهش هزینه ها را در راه اندازی خطوط لوله کشی دارید می توانید از لوله یکسر سوکت استفاده کنید.

مقاومت و دوام بالای لوله یکسر سوکت

لوله های پوش فیت به مقاومت بالای خود در برابر صدمات وارده معروف هستند. این لوله ها در برابر ضربه و شکستگی بسیار مقاوم اند و به راحتی دچار ترک خوردگی و شکاف نخواهند شد. از طرفی می توان به مقاومت بالای لوله یکسر سوکت در برابر حرارت و آتش سوزی اشاره کرد. این لوله ها در برابر حریق مقاوم اند و ایمنی بالایی دارند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلی ران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دست آخر نیز مقاومت بالای لوله یکسر سوکت در برابر انبساط مطرح است. این لوله ها در اثر مجاورت با حرارت دچار ازدیاد طول نخواهند شد. ترکیبات شیمیایی و محلول های اسیدی نیز تاثیر منفی در سلامت این لوله ها نخواهند داشت. استفاده از مواد اولیه با کیفیت موجب خواهد شد تا لوله های پوش فیت به شدت در برابر پوسیدگی مقاوم باشند و هیچ گونه نشتی در آنها رخ ندهد.

نتیجه گیری مطلب

بعد از لوله های فاضلابی پی وی سی لوله بازار و لوله های فاضلابی پلی اتیلن نسل دیگری از لوله های فاضلابی روی کار آمدند که ماده اولیه آن ها پلی پروپیلن بود. این لوله ها به لوله یکسر سوکت یا لوله پوش فیت شناخته می شوند. از این لوله ها برای طراحی خطوط انتقال فاضلاب شهری، خانگی، اداری، هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شود. جمع آوری و تخلیه آب باران از سقف ساختمان ها، تخلیه آب جمع شده در سیستم های تهویه مطبوع و طراحی لوله های انشعابی فاضلاب شهری نیز از دیگر کاربردهای لوله یکسر سوکت می باشد. این لوله در انواع سایزهای مختلف طراحی می شود و مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی از خود نشان می دهد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت بهتراشان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *