مقاله

چسب لوله پی وی سی چیست و  چه کاربردهایی دارد؟

چسب لوله پی وی سی

در این مقاله قصد داریم درباره چسب لوله پی وی سی صحبت کنیم و کاربرد های گوناگونی را که در صنایع مختلف دارد را با یک دیگر بررسی کنیم. همانطور که می دانید امروزه کاربرد بسیاری از وسائل برای ما پیچیده تر شده است. برای تولید و یا ساخت آن ها نیاز است از ابزار هایی استفاده کنیم. چسب لوله پی وی سی یکی از همان ابزاری است که در لوله کشی بسیاری از کارفرمایان به منظور نصب لوله از آن استفاده می کنند. این چسب قدرت بسیار بالایی در چسبندگی لوله ها دارد و می تواند بسیار مناسب باشد.

چسب لوله پی وی سی چیست؟

پی وی سی یا PVC مخفف واژه انگلیسی Polyvinyl Chloride است. این ماده در پلاستیک به کار می رود بسیار با ارزش است. در ابتدا باید پی وی سی را معنی کنیم، در واقع پی وی سی نوعی پلاستیک است که در صنایع پتروشمی ارزش بسیار بالایی دارد. در واقع می توانیم اشاره داشته باشیم که به جای سیمان، چوب، سفال و… از این ماده با ارزش استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

همانطور که می دانید پلاستیک مقاومت بسیار بالایی دارد و می تواند بسیار مناسب باشد. بنابراین بهترین چیزی که می تواند برای پی وی سی بسیار مناسب باشد، چسب آن است. در واقع این چسب به نوعی مخصوص همین لوله بنا شده است و به همین منظور بسیار کاربردی و مفید است. استفاده از این چسب برای لوله های انتقال آب، ساختمان سازی، فاضلاب بسیار مرسوم است. چسب لوله پی وی سی

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت اتصالات پوش فیت با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در واقع قدرتی که در چسبندگی این چسب برای لوله ها است؛ بسیار خوب و بالا است باید اشاره داشته باشیم به مکانیزم اصلی چسب پی وی سی، جوش سرد است. استفاده از چسب های بی کیفیت جوش سرد باعث می شود اتصال بدنه لوله ها به یک دیگر به درستی انجام نگیرد و باعث بروز مشکلاتی شود. بنابراین وجود چسب PVS باعث می شود که لوله ها با اتصال قوی تری به دیگر بچسبند و همچنین می تواند باعث بروز سرعت در انجام کار ها بشود.

کاربرد استفاده از چسب لوله پی وی سی در چیست؟

چسب پی وی سی دارای کاربرد بسیار بالایی است. در واقع به دلیل ویژگی بسیار خوبی دارد باعث می شود دسترسی و قابلیت های بالایی در آن وجود داشته باشد. در  هر نوع شرایط آب و هوایی می توان از چسب لوله پی وی سی استفاده کرد. چسب لوله پی وی سی

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پلیکا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 کاربرد این چسب به شرح زیر است:

  • در واقع برای چسباندن لوله و اتصالات می توان از این نوع چسب استفاده کرد. این چسب می تواند برای پرکردن شکستگی ها، منافذی که روی لوله وجود دارد بسیار مناسب باشد. دقیقا این موضوع می تواند کاربرد اصلی این چسب در استفاده از این لوله ها باشد. 
  • استفاده از این چسب در بسیاری از آب بندی شیار ها و محل قرار گیری اتصال لوله در موقعیت هایی که باعث به وجود آمدن نشتی شده است می تواند بسیار کاربردی باشد.
  • چسب PVC به جز مصارف ساختانی می تواند در زمینه آب رسانی و کشاورزی هم بسیار مفید باشد. چسب لوله پی وی سی
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم چسب پی وی سی در این است که زمان گیرایش پایین است و باعث می شود که بتواند مشکلات به وجود آمده در لوله را به درستی حل سازد.
  • از چسب پی وی سی می توان در شرایط آب و هوایی خاص هم استفاده کرد.
  • چسب پی وی سی دارای ساختاری تک جزئی است که برای فعال شدن نیاز به ماده شیمیایی دیگری ندارد.
  • ویژگی های به کار رفته در چسب پی وی سی باعث شده است که کیفیت آن بر روی بسیاری از موارد بسیار مناسب باشد. چسب لوله پی وی سی
  • همچنین این چسب ها در برابر خوردگی و فرسایش دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و حلال های چسب بر روی آن تاثیراتی نمی گذارند.

انواع چسب لوله پی وی سی

چسب های پی وی سی دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام می توانند در بسیاری از موارد کاربردی باشد. چسب های پی وی سی در دو نوع فشار قوی و ضعیف در بازار ارائه می شوند. استفاده از چسب پی وی سی فشار قوی برای لوله کشی بسیار مناسب است و بسیاری از افرا از آن استفاده می کنند. چسب پی وی سی فشار ضعیف برای استفاده های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله پی وی سی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در صورتی که بخواهید لوله های پلاستیکی را با یک دیگر متصل سازید باید از چسب و پرامر ها استفاده کنید. مهم ترین موضوعاتی که باید در استفاده از چسب مدنظر قرار داد، کیفیت آن است. در واقع چسب های بی کیفیتی که برای لوله کشی منازل و ساختمان ها استفاده می شوند به هیچ عنوان نمی تواند مناسب باشد. زیرا در مدت کوتاهی باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که جبران آن با ضرر و زیان هایی همراه خواهد بود.

بنابراین باید سعی داشته باشید از چسب های پی وی سی استفاده کنید در موقعیت مورد نظر به صورت مناسبی مورد استفاده قرار گیرد. چسب لوله پی وی سی

لوله های ساختمانی از جنس کلرید پلی وینیل معروف به PVC دارای چه ویژگی هایی هستند؟

این لوله ها با داشتن تجهیزاتی در بسیاری از قسمت های ساختمان از جمله سیستم لوله کشی بسیار مناسب و کاربردی است. به صورتی که اتصال این نوع بوله ها به پرایمر و چسب های فرمولاسیون نیاز دارد و یا یک حلال شیمیایی سطح پی وی سی را ذوب کرده باشد، به سرعت خشک می شود تا بتواند این نوع قطعات را به خوبی به یک دیگر بچسباند. در واقع این موضوع باعث می شود که اتصالات به صورت محکمی صورت پذیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله PVC با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در فرایند چسباندن لوله باید پرایمر را از قسمت بیرون لوله و داخل اتصال پی وی سی برای پاکسازی باید به کار برود. در واقع بعد از گذشت ۱۰ ثانیه چسب در همان قسمتی که به کار رفته است لوله را در داخل اتصال باید قرار داد. در این بخش باید منتظر خشک شدن چسب بود. این نوع چسب نقش حلال را دارد و با حل کردن سطح بیرونی نری و داخلی مادگی باعث چسباندن آن ها به یک دیگر می شود.

فرایند چسب لوله بسیار آسان است البته باید از فرد ماهر در این حوزه کمک گرفت تا مشکلی رخ ندهد. چسب لوله پی وی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *