مقاله

کاربرد استاندارد ASTM در صنایع پلیمری

استاندارد ASTM

موضوع این هفته لوله بازار کاربرد استاندارد ASTM در صنایع پلیمری می باشد. پلیمرهای صنعتی یا همان پلاستیکی های مهندسی دشته جدیدی از محصولات نوین هستند که به خوبی توانسته اند جای فلزاتی مانند فولاد و سایر آلیاژهای آهنی را در صنعت پر کنند. مقاومت بالای پلیمرها در برابر ضربه، فشار، تنش، سایش و پوسیدگی و خوردگی در کنار ویژگی های مطلوبی چون عایق بودن موجب شده تا کاربرد این مواد در صنعت لوله کشی، ساخت انواع اتصالات و حتی ساخت انواع لوازم خانگی و قطعات صنعتی افزون گردد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت خسرونیکوپلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

یکی از مشخصه هایی که معمولا در مورد پلیمرها مطرح می شود مقاومت آن ها در برابر سایش است. هر چند که برخی پلیمرها مانند تفلون یا پلی اتیلن در برابر سایش بسیار مقاوم اند اما میزان مقاومت آن ها درجات مختلفی را به خود اختصاص می دهد. از این رو یک استاندارد تحت عنوان استاندارد ASTM مطرح شده است که میزان مقاومت پلیمرهای مختلف به سایش را مورد بررسی قرار می دهد. البته این فقط یکی از کاربردهای استاندارد ASTM می باشد. در این مطلب قصد داریم پیرامون کاربرد این استاندارد در صنایع پلیمری به گفتگو بپردازیم بنابراین همراه ما باشید.

آشنایی با استاندارد ASTM

فعالیت در حوزه پلیمرهای صنعتی خواه ناخواه شما را با استاندارد ASTM آشنا می کند. استاندارد ASTM که در واقع مخفف شده عبارت American Society for Testing and Materials می باشد در ۱۲۰ کشور دنیا به طور رسمی فعالیت دارد. ASTM یک کمپانی آمریکایی است که استانداردهای مختلفی را ارائه می دهد. این استانداردها توسط تولیدکنندگان و فعالان صنعتی به ویژه فعالان صنعت پلیمر به انتشار می رسد. استاندارد ASTM اساسا مواردی چون روش های تحلیلی ساخت، تکنیک های آزمایش پلاستیک، چسب، دستگاه های پزشکی، لوازم خانگی و هر آنچه که به واسطه پلیمرهای صنعتی به تولید رسیده باشد را در یک کتابچه تحت عنوان کتابچه راهنمای این استاندارد به چاپ می رساند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

ارائه برنامه های نوین برای بهبود محصولات پلیمری توسط استاندارد ASTM

از مهمترین کاربردهای استاندارد ASTM در حوزه محصولات پلیمی ارائه راهکارها، تکنیک ها و طرح ها و برنامه های نوین به منظور بهبود محصولات است. در نتیجه کارکنان و تولیدکنندگان فعال در صنعت پلیمر می توانند به این راهکارها و تکنیک ها دسترسی داشته باشند و از آن برای بهبود کیفیت محصولات پلیمری استفاده کنند. به کمک این استاندارد می توان گواهینامه های استاندارد جهانی را برای محصولات پلیمری اخذ کرد که به نوبه خود در ارتقای سطح کیفی محصولات پلیمری و همچنین رضایت بیشتر مخاطبان تاثیر مثبتی دارد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یاس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آزمایش خصوصیات پلیمرها توسط استاندارد ASTM

استاندارد ASTM شامل تمامی پلاستیک ها و مشتقات پلیمری می شود. به کمک استاندارد ASTM می توان ویژگی ها و خصوصیات پلیمرها همچون دوام پلیمرها، ویژگی های مکانیکی پلیمرها، مقاومت پلیمرها در برابر سایش، نحوه صحیح پوشش دهی قطعات پلاستیکی و انواع قطعات پلاستیکی را مورد آزمایش قرار داد. پلاستیک های بازیافتی، تخته های پلیمری و مصالح ساختمانی پلیمری نیز در این دسته از موارد قرار دارند. در نتیجه به کمک این استاندارد می توان تمامی محصولات ساخته شده از پلیمر را مورد آزمایش هایی قرار داد که طی آن ها رفتار پلیمرها آزمایش و بررسی می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس زنده رود پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

پوشش دهی استاندارد ASTM در کتابچه های مخصوص

ASTM به طور سالانه کتابچه هایی را به چاپ می رساند که در آن به بررسی محصولات پلاستیکی، آهنی، فولادی، چسب ها و فلزات غیر آهنی و منسوجات و دستگاه های پزشکی می پردازد. البته حوزه های مختلفی در این کتابچه ها تحت پوشش هستند که بعضا شامل صنایع هسته ای، محیط زیست و تجهیزات فنی در بخش عمرانی و انرژی خورشیدی می شود. لوله های پلاستیکی و مصالح ساختمانی در استاندارد ASTM به قدری اهمیت دارند که بخش جداگانه ای به این محصولات در این استاندارد مربوط به پلاستیک ها اختصاص داده شده است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سازند سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

صدور گواهینامه ASTM برای لوله های پلیمری

زمانی که قصد خرید محصولات پلیمری را داریم برای ما بسیار مهم است که محصول مورد نظر دارای استانداردها و ویژگی های کیفی مطلوب باشد. به ویژه لوله های پلیمری که نقش مهمی را در خطوط انتقال بازی می کنند. این لوله ها باید قابلیت مقاومت در برابر سایش، فشار مکانیکی و پوسیدگی را داشته باشند و از کیفیت بالایی بهره مند باشند. دارا بودن استاندارد ASTM نشان از گواهی کیفیت محصول دارد. بنابراین اگر ایمنی و درجه کیفی لوله های پلیمری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است کافیست در مورد دارای بودن گواهیانامه استاندارد ASTM جویا شوید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تک ستاره گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

استاندارد ASTM طبق آزمایش های کیفی ویژه، خصوصیات مطلوب لوله های پلیمری را تضمین می کند. بنابراین می توانید با خیال آسوده برای صنایع حساس و یا لوله کشی سیستم های خانگی اقدام به خرید لوله های پلیمری با این استاندارد نمایید.

بررسی میزان سایش گلس موبایل های هوشمند تحت استاندارد ASTM

یکی از کاربردهای استاندارد ASTM در صنایع پلیمری بررسی میزان سایش گلس هایی است که روی صفحات موبایل های هوشمند کشیده می شود. این گلس ها عمدتا از جنس پلیمر تولید می شوند. ظاهر درخشان، مقاوم به ضربه و البته ضد سایش آن ها نشان از کیفیت بالای پلیمری دارد که بدان واسطه تولید شده اند. با این حال برای مشتریان و کاربران مهم است که این پوشش ها در طی زمان دچار خراش و سایش نشوند. از این رو این استاندارد طرحی جدید را برای بررسی میزان مقاومت این پوشش ها اعلام داشته است که در آزمایشگاه ها در دست بررسی می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ستاره پلیمر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

نتیجه گیری 

استاندارد ASTM باید توسط تولیدکنندگان و فعالان صنعتی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه پلیمر پوشش داده شوند. در واقع لازم است که این استانداردها اجرا شوند. خوب است که فعالان حوزه های پلیمری عضو این استاندارد باشند. شما می توانید با توسعه این استانداردها محصولاتی با کیفیت و قدرت رقابت بالا وارد بازار کنید. هدف از استاندارد ASTM بالا بردن سطح ایمنی و افزایش و ارتقای عملکرد محصولات پلیمری می باشد. چندین و چند استاندارد ASTM در صنعت پلیمر تعریف شده است که هر کدام دارای کد مختص به خود می باشند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلیمر گلپایگان PG با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

این استاندارد میزان مقاومت محصولات پلیمری در برابر ضربه مکانیکی، ویژگی های محصول، دوام، مقاومت در برابر سایش و کیفیت نهایی محصول را تضمین می کند. بنابراین آن دسته از محصولات گلیمری که تحت استاندارد ASTM تولید شده اند بی شک دارای سطح کیفی بالایی هستند و قادر به رقابت با محصولات برتر از برندهای معروف جهانی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *