مقاله

آشنایی با بهترین لوله های انتقال فاضلاب

انواع بهترین لوله های انتقال فاضلاب

لوله کشی یکی از مهم ترین بخش های کار در ساختمان سازی و عملیات شهری به شمار می رود. لوله های فاضلاب در جنس های مختلف تولید می شود در اینجا به انواع پرکاربرد و بهترین لوله های انتقال فاضلاب می پردازیم. 

۱۱ نوع از بهترین لوله های انتقال فاضلاب

  • لوله های آزبست؛
  • لوله های چدنی؛
  • لوله های پی وی سی؛
  • لوله های UPVC؛
  • لوله های CPVC؛
  • لوله های فولادی گالوانیزه؛
  • لوله های بتنی؛
  • لوله های پلی اتیلن؛
  • لوله های پوش فیت؛
  • و لوله های فاضلاب مسی؛ 
  • لوله های پوش فیت.

در میان لوله هایی که برای شما نام برده شده هر کدام را بر اساس نوع ویژگی که دارند مورد بررسی قرار می دهیم، لوله های پوش فیت به عنوان یکی از بهترین لوله های انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های پوش فیت دارای مزیت های فراوانی است و یکی از مهم ترین آنها این است که به وسیله فشار اورینگ لوله ها به یکدیگر متصل می شود.

برای اطلاع از لیست قیمت نوار تفلون تهران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 تنها وسیله ای که در این میان باید استفاده کرد بست می باشد زیرا لوله ها باید بعد از چفت شدن ثابت بمانند. از دیگر مزایای خوبی که لوله های پوش فیت دارند این است که در اندازه ها و شکل های متفاوتی ساخته و تولید می شوند. لوله های پوش فیت این قابلیت را دارند تا به تمامی لوله ها متصل شوند. گاهی لازم است در قسمت های مختلف لوله کشی فاضلاب از انواع لوله ها استفاده کرد در این زمان لوله های پوش فیت به کمک شما آمده و می تواند به تمامی لوله متصل شود. 

آشنایی با بهترین لوله های انتقال فاضلاب

لوله های چدنی و مسی

لوله های چدنی نیز به دلیل مزیت های فراوانی که دارد بسیار مورد توجه است و به عنوان بهترین لوله های انتقال فاضلاب شناخته می شوند. از جمله ویژگی های لوله های چدنی شامل موارد زیر می شود:

  • نسبت به دیگر لوله های فاضلاب کمتر دچار پوسیدگی می شود؛
  • دارای استحکام بالایی است؛
  • هزینه کمی دارد؛ 
  • دارای استاندارد های بهداشتی است. 

لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه نیز از آن دسته لوله هایی هستند که در دو نوع فولادی و آهنی موجود می باشند. لوله های گالوانیزه در جنس فولاد مقاومت بالایی دارند و دچار زنگ زدگی نمی شوند. این نوع لوله ها علاوه بر فاضلاب برای آبرسانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نوع آهنی آن توسط آهن سفید نورد شده است و به عنوان لوله های آهنی سفید شناخته می شود، این لوله ها کمی سنگین می باشند. 

لوله های انتقال فاضلاب پلی اتیلن

از این نوع لوله ها برای انتقال آب فاضلاب ساختمان و شهری استفاده می شود. جالب است بدانید اتصالات آن توسط حرارت صورت می گیرد. به جرات می توان گفت لوله های انتقال فاضلاب پلی اتیلن یکی از انواع با کیفیت به شمار رفته و دارای وزن سبک است و عمر بالایی دارد. 

برای اطلاع از لیست قیمت سوپرفیکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله های انتقال فاضلاب (UPVC)

این نوع لوله ها یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین لوله های انتقال فاضلاب محسوب می شود. این لوله از جنس پلی اتیلن کلراید ساخته شده است و در هنگام آتش گرفتن آن را پخش نمی کند. لوله های PVC دارای مزیت های فراوانی مانند عدم پوسیدگی، عدم رسوب گیری، عدم شکستگی و ترک خوردگی می شود. بنابراین از این لوله ها برای سیستم گرمایش آب گرم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله فاضلاب  PVC

لوله های انتقال فاضلاب PVC نیز بسیار شناخته شده می باشد. این نوع از لوله ها علاوه بر انتقال فاضلاب برای انتقال آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از لوله های PVC بیشتر در انتقال فاضلاب خانگی استفاده می شود، زیرا می تواند به خوبی در برابر اسید ها از خود مقاومت نشان دهد. این نوع از لوله ها دارای قیمت های متفاوتی است بدیل اینکه انواع مختلفی دارد. 

لوله های فاضلاب بتنی و سفالی 

اگر بخواهیم در استفاده از بهترین لوله های انتقال فاضلاب به نگهداری از محیط زیست نیز توجه داشته باشیم باید بگوییم استفاده از لوله های فاضلاب بتنی و سفالی بهترین گزینه به شمار می رود. لوله های فاضلاب بتنی و سفالی از جمله لوله ایی است که برای فاضلاب شهری و خانگی کاربرد دارد.

این نوع از لوله ها نیز دارای ویژگی های خاص خود می باشد.طول عمر بالایی دارد ، سازگاری با محیط زیست، غیر قابل اشتعال، ارزان و مقرون به صرفه و نصبی آسان از جمله ویژگی های این لوله است.

لوله های سفالی نیز علاوه بر مزیت های خوبی که دارد برای محیط زیست مشکلی را ایجاد نمی کند، ولی گاهی ممکن است در اثر فشار و یا شرایط آب و هوایی بد دچار شکستگی شوند. به همین سبب در حال حاضر روی این لوله ها را توسط یک لایه بتن می پوشانند تا در مقابل فشار ها مقاومت داشته باشد. 

برای اطلاع از لیست قیمت آذران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

بهترین لوله های انتقال فاضلاب کدامند؟

اهمیت شناخت بهترین لوله های انتقال فاضلاب

انواع و بهترین لوله های انتقال فاضلاب را برای شما معرفی کردیم، البته اینها بخشی از لوله هایی هستند که جزو بهترین لوله های انتقال فاضلاب محسوب می شود. با شناخت بهتر لوله های انتقال فاضلاب می توانید در زمان خرید آن بهترین لوله را انتخاب و خریداری کنید. انتخاب لوله هایی با مقاومت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورتی که از لوله های با مقاومت پایین استفاده کنید در صورت شکستگی و هر گونه اتفاق دیگری مجبور می شوید تا دست به عملیات حفاری در منزل بپردازید و همین مسئله می تواند هزینه زیادی را روی دست شما گذارد. 

علاوه بر آن با شناخت بهتر لوله های انتقال آب در صورتی که نشتی و ترک خوردگی ایجاد شود از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری به عمل می آید. البته این نکته را فراموش نکنید که هر قدر نیز جنس لوله های انتقال فاضلاب خوب باشد در صورتی که نکاتی را رعایت نکنید و لوله ها دچار گرفتگی شود، می تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. 

برای اطلاع از لیست قیمت سیم ایتالیا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

شناخت بهترین لوله های انتقال فاضلاب به شما کمک می کند تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود. اگر بخواهیم بهترین لوله های انتقال فاضلاب را به شما پیشنهاد دهیم، لوله های انتقال فاضلاب پوش فیت و پلیکا می باشد. با تهیه این نوع لوله ها می توانید سال ها به خیالی آسوده از آن استفاده کنید. به هر حال امروزه تهیه بهترین لوله های انتقال فاضلاب با جنسی با کیفیت بالا برای همگان از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *