مقاله

راهنمای انتخاب گسکت مناسب برای فلنج ها

گسکت مناسب برای فلنج ها

سیستم لوله کشی از اجزا و قسمتهای مختلفی ساخته شده است. شما نمی توانید بدون استفاده از این اجزا یک لوله کشی با کیفیت و استاندارد داشته باشید. دو مورد از مهم ترین اجزای به کار رفته در بسیاری از لوله کشی ها، گسکت و فلنج می باشد. آنها در واقع نوعی مکمل کار فلنج ها هستند. شما باید در لوله کشی ها، کاسکت مناسب برای فلنج ها انتخاب نمایید. این کار بسیار مهم می باشد؛ زیرا در صورت انتخاب نوع نامناسب، لوله کشی شما دچار نقص و ایراد می شود. به همین دلیل بازار قصد دارد به شما راهنمای انتخاب نوع مناسب برای فلنج ها را توضیح دهد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تهران اتصالات با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

اگر شما به دنبال استفاده از گسمت ها در لوله کشی هستید، اما نحوه انتخاب آن را نمی دانید، این مقاله را از دست ندهید. شما در پایان این مقاله می توانید با واحد مشاوره و فروش سایت لوله بازار تماس گرفته و راهنمایی های بیشتر را در این مورد دریافت نمایید.

گسکت چیست؟

گسکت در لغت نامه فارسی به معنای درز بند و لایی می­ باشد. در فرهنگ اصطلاحات فنی، گسکت به این گونه تعریف شده است: گسکت یک درزگیر (درزبند) مکانیکی می باشد که به گونه ای طراحی شده تا در فضای خالی بین دو شیء (اتصالات فلنجی) که تحت فشار هوا یا آب هستند قرار گرفته تا از نشتی سيال از لایی كه بين سطوح فلنج قرار می گيرد جلوگیری به عمل آید و به اصطلاح آب ­بندی گردد. آنها به‌ طور معمول از برش موادی که به صورت ورق ها می باشند، تولید می شوند.  شما هنگام انتخاب این نوع باید راهنمای انتخاب نوع مناسب برای فلنج ها را بدانید تا بتوانید نوع مناسب با فلنج مورد نظر را انتخاب نمایید. برای این امر بهتر است شما با انواع آنها آشنا شوید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس زنده رود پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع گسکت ها

برای اینکه شما به طور کامل با راهنمای انتخاب گسکت مناسب برای فلنج ها آشنا شوید باید بدانید که دست ها دارای انواع مختلفی هستند و این انواع را نیاز است که بشناسید.

 گسکت فلزی:

نوعی از گسکت هستند که از فلز هایی از جنس فولاد، مس و آلومینیوم ساخته می شوند و در صنایع مختلف، در مواردی که دما و فشار زیاد باشد از این نوع استفاده می شود. نوع رینگی آن پرکاربردترین نوع فلزی است که از فولاد یا آلیاژ نرم ساخته می شود و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار و دما دارند، برای آب بندی یا درزبندی فلنج ها در صنایع مختلف استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلی گستر سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

گسکت نیمه فلزی:

نوعی گسکت است که از دو جنس فلز و غیر فلز به صورت ترکیبی ساخته می ­شود. نوع نیمه فلزی به دلیل استفاده از فلزات مقاومت و استحکام بالایی دارد و به دلیل استفاده از مواد غیر فلزی، آب بندی فلنج ها را به درستی انجام می دهد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تک ستاره گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

گسکت غیر فلزی:

یکی از انواع گسکت­ ها، مدل غیر فلزی آن است که از موادی مانند گرافیت، آزبست، لاستیک، کاغذ و… ساخته می شوند. این نوع به دلیل مقاومت کمی که در برابر دما و فشار دارند، در بخش های کم فشار استفاده می شود.

ویژگی گسکت ها

در راهنمای انتخاب گسکت مناسب برای فلز ها شما باید با ویژگی‌های آنها آشنا شوید و بدانید که هر کدام از این ویژگی‌ها مناسب چه فلزی می باشد. به همین دلیل سایت لوله بازار قصد دارد در این بخش ویژگی آنها را برای شما بیان کند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت خسرونیکوپلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

  • گسکت ها در برابر مایعات و موادی که با آن­ها در تماس هستند، باید از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار باشند.
  • نوعی که در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، باید در برابر موادی اسیدی و قلیایی و رطوبت محیط مقاوم باشد تا در اثر تماس با آن دچار خوردگی نشود.
  • موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود، باید از مقاومت بالایی در برابر دما و فشار وارده برخوردار باشند تا بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند.
  • گسکت ها باید از قیمت معقول و منصفانه ای برخوردار باشند تا در صورت خرابی یا تعمیر هزینه­ های زیادی را برای صنعت مورد نظر در بر نداشته باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله بازار یکی از سایت های معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات و لوازم لوله کشی می باشد. این سایت سعی کرده است در این مقاله، راهنمای انتخاب این نوع مناسب برای فلنج ها را برای شما بیان کند. شما میتوانید برای خرید انواع آن به سایت لوله بازار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *