مقاله

تفاوت لوله درزدار SAW و ERW چیست؟

لوله درزدار SAW و ERW

دو نمونه از لوله هایی که برای انجام انواع لوله کشی ساخته شده است، لوله درزدار SAW و ERW  می باشد. اگرچه این دو لوله هر دو در گروه لوله های درز دار قرار دارند، اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. سایت لوله بازار قصد دارد در این مقاله تفاوت لوله درزدار SAW و ERW را برای شما بیان کند. با پیشرفت علم و همچنین پیشرفت صنعت، بشر اقدام به انجام انواع لوله کشی های پیشرفته کرده است. این لوله کشی ها نیاز به انواع لوله های مختلف دارند. این موارد دست به دست هم داده است تا انواع لوله ها به شکل های مختلف و در ابعاد متفاوت تهیه و تولید شوند. وجود لوله های مختلف قدرت مانور متخصصان لوله کشی را افزایش می‌دهد و به آنها در انجام بهتر کار ها کمک می کند. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر درین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله درزدار SAW و ERW چیست؟ 

قبل از اینکه با تفاوت دو لوله‌ی درز دار SAW  و ERW  آشنا شوید، بهتر است که بدانید لوله درز دار چیست و چه کاربردی دارد. لوله هایی اطلاق می شد که اولا کاربرد عمومی داشتند و ثانیا بخشی از فرآیند تولید آنها با جوشکاری همراه بود. به کاربردن کلمه درزدار برای لوله درزدار نیز از همین جا ناشی می شود که قسمت درز یا همان محل اتصال لبه های ورقه های آهنی و فولادی به شکل لوله در آمده را با استفاده از جوشکاری به هم متصل می کردند و به‌ همین جهت نیز بدان لوله درزدار گفته می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت جی اس آی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

البته از لوله درزدار در گذشته برای غالب امور استفاده می کردند یعنی زمانی که هنوز تکنولوژی ساخت لوله های بدون درز ساخته نشده بود و صنایع نیز گسترش زیادی پیدا نکرده بودند و انتقال سیالات تحت فشار بالا هم چندان رواج نداشت. اگر هم چنین انتقال هایی وجود داشت از همین لوله ها استفاده می شد که جوابگو هم بود منتها در درازمدت ممکن بود از قسمت درز خود استحکام کمتری نشان دهد. یا اینکه استفاده از مواد سمی و شیمیایی در صنایع به اندازه الان گسترده نبود. لوله های درز دار، در واقع همان لوله هایی هستند که از خم کردن ورقه های صاف و به وسیله جوش دادن آن ها، ساخته می شوند.

تفاوت لوله های درزدار SAW  و ERW

لوله های SAW  و ERW  هر دو به وسیله جوشکاری ساخته می شوند. اما دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ایزی پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

  1. مهم ترین تفاوت لوله درزدار SAW و ERW در فرآیند تولید آن‌ها است. در لوله‌های فولادی SAW جوشکاری به صورت قوس غوطه ور اعمال می‌گردد. لوله از دو طرف و از سمت داخل و خارج جوش می‌خورد. در تولید ERW برای جوشکاری از دو الکترود مسی استفاده می‌کنند که فشار و جریان برق را اعمال می‌کنند. بنابراین این دو لوله در نوع جوشکاری که بر آنها اعمال می شود، دارای تفاوت هستند. لوله درزدار SAW و ERW.
  2. تفاوت دیگری که این لوله ها با یکدیگر دارند، میزان تنش آن ها می باشد. این میزان در لوله های SAW  بیشتر از لوله های ERW  می باشد. لوله درزدار SAW و ERW.
  3. سومین تفاوت لوله SAW و  ERW معایب کمتر لوله ERW  در بازرسی کشف نسبت به saw  می باشد. لوله‌های SAW معمولا دارای عیوب بیشتری هستند. زیرا در تولید آن‌ها از حلال استفاده می‌گردد. اما لوله‌های ERW  معمولا عیوب کمتری داشته که این عیوب به سیم جوش و خط جوش مستقیم محدود می‌گردد. لوله درزدار SAW و ERW.
  4. روش جوش دادن نیز یکی دیگر از تفاوت هایی است که این لوله ها با یکدیگر دارند. روش جوشکاری در لوله های ERW  بصورت صاف و خطی می باشد. اما نوع جوش دادن در لوله های درز دار SAW  بصورت دوار می باشد. این تفوات ها منجر می شود که کارایی این لوله ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد و از آن ها در زمینه های مختلفی استفاده شود. لوله درزدار SAW و ERW.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

تفاوت لوله درزدار saw  و erw  محدود به این چهار مورد نمی شود و این لوله ها در زمینه های تخصصی تر نیز دارای تفاوت های جزیی با یکدیگر می باشند. هر کدام از این لوله ها برای استفاده در بخش های مختلفی مانند انتقال گاز، آب، نفت و… کاربرد دارند. لوله بازار سعی کرده است که در این مقاله مهمترین تفاوت این دو لوله را برای شما بیان نماید. شما می توانید برای تهیه هر کدام از این لوله ها به سایت لوله بازار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *