مقاله

با اصطلاح رده لوله مانیسمان آشنا شوید

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان موضوع مورد نظر لوله بازار می باشد. لوله ها تاثیرات زیادی در صنعت و زندگی انسان دارند. لوله کشی آب شهر، لوله های فاضلاب، لوله های خط گاز و نفت، لوله های سوخت رسان به کوره های فولاد و… از مصارف مهم لوله در صنعت و زندگی به شمار می رود. همانطور که می دانید لوله های استفاده شده در موارد نام برده، متفاوت است. یکی از این تفاوت ها در ضخامت لوله می‌باشد. هر لوله متناسب با سیالی که از آن عبور می کند، میزان گرمای سیال، عمق زمینی که لوله در آن قرار می‌گیرد و… دارای ضخامت های مختلفی است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت جی اس آی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در اصطلاحات لوله، ضخامت را با عنوان رده، مشخص می‌کنند. لوله بازار، یکی از فروشندگان معتبر انواع لوله، قصد دارد در این بخش ما را با اصطلاح رده لوله مانسیمان، آشنا کند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در مورد این لوله و انواع رده آن هستید، این مطالب را تا انتها مطالعه کنید.

لوله مانیسمان چیست؟ 

مخترعین لوله های مانسیمان دو برادر به نام مانسیمان بوده اند. دلیل نام‌گذاری این لوله به همین خاطر است. این لوله ها از جنس فولاد هستند و روش خاصی برای تولید دارند، از این رو هیچ درز و شیاری در آن ها قرار ندارد. به همین خاطر از بین لوله های فولادی موجود در بازار، این لوله بیشترین استفاده را در صنایع حساس مانند نفت و گاز دارد. لوله مانسیمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می شود، بوسیله دستگاه های بزرگی ساخته می شود که باعث می شود بدنه بدون درز داشته باشد و هیچ جوشکاری ای در آن انجام نمی گیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ایزی پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

این لوله از جنس فولاد است، اما به دلیل اضافه کردن برخی مواد به داخل و خارج آن، در مقابل اکسید شدن و زنگ زدگی، مقاوم است. این لوله ها به دلیل یک دست بودن و سختی و زمان بر بودن تولید و ساخت آن ها، از سایر لوله ها قیمت بالاتری دارند‌. اما از این نکته نیز نباید گذشت که نسبت به بسیاری از آن ها از استحکام بالاتری برخوردار هستند. این لوله ها به دلیل استحکام و عدم نشتی، در صنایع مختلفی مانند خطوط هیدرولیک، خطوط نفت و گاز، خطوط تولید کارخانجات صنایع غذایی و دارویی، خطوط فشار قوی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت لوله مانیسمان نسبت به سایر لوله ها

  • این لوله ها نسبت به لوله هایی با آلیاژ یکسان، به دلیل نوع ساخت و بدون جوشکاری بودن، قادر به تحمل ۲۰ درصد فشار بیشتر هستند. 
  • این لوله ها به دلیل عدم نیاز به انواع جوشکاری، احتمال ایجاد ناخالصی در آن ها کمتر است و این امر موجب می شود که کمتر دچار خوردگی شوند.
  • ممکن است لوله های درز دار به دلیل جوشکاری دارای تاب و ناهمواری باشند. این مشکل در لوله های مانسیمان بسیار پایین و نزدیک به صفر است.
  • این لوله ها مناسب برای کاربرد های حساس تر و خطرناک تر هستند. زیرا هیچ گونه نشتی و بیرون ریختگی سیال، در آن ها رخ نمی دهد.

رده لوله مانیسمان چیست؟

همانطور که میدانید لوله های مانسیمان دارای انواع متفاوتی هستند که در بخش های مختلف صنعتی بکار برده می شود. این لوله ها تفاوت های مختلفی در قطر وروری و خروجی، نوع آلیاژ فولادی مصرف شده و… دارند. یکی از مهمترین تفاوت هایی که در لوله های مانسیمان مشاهده می شود، ضخامت آن است. این لوله ها در ضخامت های مختلف، برای انواع مصارف ساخته می شود. بطور مثال؛ لوله مانسیمان بکار رفته در خطوط انتقال گاز دارای ضخامت کمتری نسبت به لوله بکار رفته در خطوط انتقال نفت هستند؛

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

زیرا نفت به فشار بیشتری برای انتقال نیاز دارد. در صنعت لوله سازی، به ضخامت لوله رده لوله گفته می‌ شود. بنابراین رده لوله مانسیمان، ضخامت آن لوله می باشد. در ادامه انواع رده های لوله مانسیمان برای شما بیان می شود.

انواع رده لوله مانیسمان

لوله های مانسیمان به نسبت رده‌‌ی خود به چهار دسته تقسیم می شوند. در ادامه این رده ها معرفی و ویژگی های هر کدام بررسی می شود. 

لوله مانیسمان رده سبک:

لوله های رده سبک  دارای ضخامت کمی نسبت به قطر خود هستند و به نوعی نازک تر از سایر انواع می باشند. این لوله ها در قطر های ۱ تا ۱۶ اینچی وجود دارد. همچنین ضخامت خود لوله نیز بین ۳ تا ۸ میلی متر می باشد. لوله هایی که در گاز رسانی مورد استفاده قرار می گیرند، از این نوع هستند.

لوله مانیسمان رده ۴۰:

این لوله ها ضخامت بیشتری نسبت به نوع رده سبک دارند و قطر آن ها حدودا در همان اندازه ۱ تا ۱۶ اینج است اما ضخامت آن کمی بیشتر و در بین ۳ تا ۱۳ میلی متر می باشد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نانو پلیمر یاس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله مانیسمان رده ۸۰:

این لوله ها تقریبا جزو لوله های ضخیم هستند و در قطر ۱ تا ۱۶ اینچ و ضخامت ۴ تا ۲۲ میلی متر ساخته می شوند.

لوله مانیسمان رده ۱۶۰:

این لوله ها جزو ضخیم ترین لوله های مانسیمان به شمار می آیند. قطر این لوله ها نیز مانند سایر لوله های مانسیمان بین ۱ تا ۱۶ اینچ بوده و ضخامت آن ها بین ۴.۵ تا ۴۰ اینچ می باشد.

سخن پایانی در باب لوله مانیسمان

همانطور که می دانید لوله ها در زندگی ما بسیار با اهمیت هستند. اگر شما تکنسین لوله کشی و یا متخصص انتقال سیالات در بخش های مختلف هستید و یا تمایل به دانستن اصطلاحات رایج صنعت لوله دارید، رده لوله، یکی از مهم ترین آن هاست. رده لوله میزان ضخامت بدنه لوله را برای شما مشخص می کند. هر بخش صنعتی نیاز به لوله با رده خاص خود را دارد. بدیهی است که شما باید با این اصطلاح آشنا باشید. در این بخش لوله بازار سعی نمود تا شما را با لوله مانسیمان، مزایای آن نسبت به لوله درز دار و انواع رده لوله مانسیمان آشنا کند. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر درین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

شما اکنون پس از دانستن انواع رده لوله مانیسمان می توانید به سایت لوله بازار مراجعه کنید و هر نوع لوله با رده های مختلف را از این سایت سفارش دهید و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید. لوله بازار یکی از معتبرترین فروشگاه های انواع لوله و لوازم تاسیساتی می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *