مقاله

لوله گوشتدار چیست

لوله گوشتدار

اگر بخواهیم از روی نام “لوله گوشتدار” این لوله را قضاوت کنیم طبیعتا باید به ضخامت بالای آن اشاره کنیم. مطمئنا لوله باید دارای ضخامت بالایی باشد که چنین نامی را روی آن بگذارند. اگر حدس تان چنین است باید بگوییم که درست حدس زده اید. لوله نوعی لوله از جنس فولاد است که ضخامت آن نسبت به لوله های معمولی بیشتر است. ضخامت لوله نسبت به لوله های معمولی چیزی در حدود ۲۰ درصد بیشتر می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت خسرونیکوپلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله گوشتدار چیست؟

اما ضخامت بالای لوله گوشتدار به چه کاری خواهد آمد؟ این لوله چه مشخصاتی دارد و در کدام صنایع رد پای عمیق تری از خود بر جای گذاشته است؟ پاسخ به تمامی این سوالات را می توانید در ادامه این مطلب پیدا کنید. بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ستاره پلیمر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله گوشتدار را بیشتر بشناسید

همانطور که متوجه شدید لوله گوشتدار دارای ۲۰ درصد ضخامت بیشتر از لوله های فولادی دیگر می باشد. ضخامت بالای این لوله موجب شده تا در کاربردهای زمین شناسی، پتروشیمی و صنعت ماشین سازی و سیستم های پنوماتیکی از آن استفاده شود. این لوله تحت استاندارد ASTM تولید می شود و ایمنی بالایی دارد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

یکی از نکات مهم و کلیدی در مورد لوله گوشتدار،  فاقد درز بودن این لوله ها است. بنابراین برای اتصال دادن لوله های گوشتدار به یکدیگر از اتصالات درز دار استفاده می شود. لوله را ممکن است در بازار با نام لوله ماهیچه ای هم مطرح کنند. جوش دادن لوله های گوشتدار در صنعت با دشواری و چالش همراه است و می توان این لوله ها را در دسته لوله های مانسمان قرار داد.

از ویژگی های لوله گوشتدار بدانید

اگر بخواهیم مهمترین مشخصه لوله گوشتدار را عنوان کنیم باید به ضخامت بالای این لوله ها اشاره نماییم. ضخامت بالای لوله به دنبال خود وزن بالای این لوله ها را رقم زده. جوش پذیری لوله به دلیل ضخامت بالای این لوله ها با چالش همراه است. در بسیاری از مواقع نمی توان در این لوله ها به کمک جوشکاری اتصال ایجاد کرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس زنده رود پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله گوشتدار دارای مقاومت بسیار بالایی است و استحکام فوق العاده ای دارد. بنابراین در اثر وارد شدن تنش، فضار و ضربه دچار آسیب و شکستگی نخواهد شد. این لوله ها به دلیل درجه سختی بالا در مواقع خاص استفاده می شوند. در واقع زمانی که هیچ لوله ای تاب و توان تحمل فشار وارده در مکان مورد نظر را نداشته باشد از لوله استفاده خواهد شد. این لوله ها نه تنها در برابر فشار بلکه در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی دوام بالایی دارند.

کاربردهای لوله گوشتدار چیست؟

لوله گوشتدار به موجب ضخامت بالا و استحکام فوق العاده ای که دارد در پروژه های پیچیده استفاده می شود. صنایع شیمیایی، پتروشیمی و نفت و گاز از جمله صنایعی هستند که کاربرد لوله در آن ها مسجل است. این لوله ها در حوزه ساختمان سازی و پروژه های عمرانی نیز دارای کاربردی پر رنگی هستند. در اجرای پل ها، اسکله ها، تونل ها، جاده ها و سازه های عظیم ساختمانی از لوله استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تک ستاره گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

می توان همچنین به کاربرد پر رنگ لوله گوشتدار در صنعت کشاورزی و آبیاری و زهکشی اشاره کرد. این لوله ها برای انتقال آب در مسافت های طولانی انتخابی عالی هستند چرا که اساسا فاقد درز بوده و احتمال نشتی را به صفر می رسانند. استفاده از لوله در خطوط انتقال گازها و صنایع پنوماتیک نیز به علت ایمنی بالای این لوله ها می باشد.

انواع ضخامت های لوله گوشتدار

تنوع در کاربردهای لوله گوشتدار، تولیدکنندگان را به سمت تولید لوله با ضخامت های متنوع سوق داده است. این لوله ها در ضخامت های ۲ میلیمتر تا ۸۰ میلیمتر به تولید می رسند. در تولید لوله گوشتدار در انواع ضخامت های مختلف محدودیت های مربوط به قطر داخلی و قطر خارجی لوله نیز لحاظ می گردد. این لوله ها می توانند حداکثر قطر داخلی و خارجی برابر با ۸۰ و ۲۲۰ میلیمتر داشته باشند. ضخامت لوله و قطر داخلی و خارجی آن مستقیما روی وزن لوله تاثیرگذار است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سازند سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله گوشتدار شامل چه عناصری در ساختار خود می باشد؟

لوله گوشتدار اساسا از فولاد و آهن تشکیل شده است. فولاد دارای درجه سختی بالاتری است و طبیعی ست که درصد بالاتری از فولاد را در ترکیبات لوله گوشتدار رویت کنیم. از دیگر عناصر تشکیل دهنده لوله می توان به نیکل اشاه کرد که به موجب آن سختی و چقرمگی لوله بالا می رود. کروم نیز مقاومت لوله را در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و اکسید شدن بالا می برد. این لوله ها هر چند ضخامت بالایی دارند اما احتمال زنگ زدگی در آن ها صفر نیست بنابراین باید از عنصر کوم به اندازه استاندارد استفاده شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلیمر گلپایگان PG با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

عناصری مانند منگنز و مولیبدن منجر به بالا رفتن درجه سختی لوله گوشتدار می شوند. تیتانیوم نیز از این لوله ها در برابر زنگ زدگی و رسوب محافظت می کند. به موجب حضور سیلیکون در ترکیبات لوله گوشتدار سختی لوله با حذف عنصر اکسیژن بالا می رود. تنگستن و کبالت نیز مقاومت لوله را در برابر دمای بالا و حرارت افزایش می دهند.

نتیجه گیری

لوله گوشتدار نوعی لوله ضخیم فولادی است که از طریق نورد گرم به تولید می رسد. این لوله ها فقط و فقط در انواع بدون درز به تولید می رسند و دارای ضخامت ۲ تا ۸۰ میلیمتر هستند. این لوله ها مشکلاتی مانند پوسیدگی، زنگ زدگی، خوردگی و اکسید شدن را دنبال نخواهند داشت و می توان از آن ها در انواع پروژه های ساختمانی، صنعتی و کشاورزی استفاده کرد. این لوله ها با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارند و در برابر حرارت و دما نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یاس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

استفاده از عناصری مانند کبالت، منگنز، مولیبدن، نیکل، کروم و تیتانیوم و سیلیکون در لوله گوشتدار موجب شده تا درجه سختی این لوله ها بالا رود، در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند و در برابر حرارت و خوردگی و سایش نیز از خود مقاومت بالایی نشان دهند. این لوله ها اغلب در پروژه های سنگین کاربرد دارند و به موجب استفاده از آن ها ایمنی پروژه ها تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *