مقاله

کاربردهای الکترود در لوله کشی

الکترود

موضوع این هفته لوله بازار کاربردهای الکترود در لوله کشی می باشد. برای خلق یک سیستم تکامل یافته باید در فکر راهی برای ایجاد اتصالات باشیم. به ویژه اگر هدف ما ساخت یک سیستم مهندسی شده و حرفه ای باشد. در ساخت سیستم های فنی باید این اتصالات از نوع استاندارد و اصولی باشند تا میزان ایمنی به مراتب ارتقا یابد. یکی از روش های ایجاد اتصالات در سیستم های مهندسی استفاده از تکنیک جوشکاری است. از تکنیک جوشکاری برای ایجاد اتصال بین قطعات فلزی استفاده می شود. جوشکاری نوعی اتصال دائم ایجاد می کند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت جی اس آی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربردهای الکترود در لوله کشی

اتصال دادن لوله های گاز نمونه ای از طراحی یک سیستم مهندسی است که در آن لوله های گاز را به کمک الکترودهای جوشکاری به یکدیگر اتصال می دهند. در این مطلب قصد داریم در مورد کاربردهای electrod در لوله کشی به گفتگو بپردازیم. بنابراین همراه ما باشید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لاوین پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

جوشکاری لوله گاز با قوس الکتریکی

جوشکاری لوله گاز اساسا به تجربه، مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. یکی از تکنیک های جوشکاری لوله گاز جوشکاری با قوس الکتریکی است. قوس الکتریکی را می توان بهترین وش برای اتصال دادن دو لوله گاز به هم دانست. در جوشکاری قوس الکتریکی با حرارت دهی به لوله ها و ذوب کردن نقطه اتصال دو لوله را به هم پیوند می دهند. الکترودهای مختلفی را در جوشکاری قوس الکتریکی استفاده می کنند. electrod E 6013، electrod E 6010 و electrod E 7014 از جمله پر کاربرد ترین انواع الکترودها در جوشکاری لوله های گاز می باشند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ایزی پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

استفاده از electrod دستی پوشش دار از متداول ترین شیوه های جوشکاری لوله های گاز می باشد. این نوع electrod دارای هسته ای فلزی است که با پوششی محافظ پوشانده شده است. پوشش روی سیم جوش از تابش اشعه مضر در حین جوشکاری جلوگیری می کند.

استفاده از الکترود روتیلی یا سیم جوش در لوله کشی گاز خانگی

الکترود ها دارای انواع مختلفی هستند. نوع خاصی از electrod که به الکترود روتیلی معروف است برای جوشکاری لوله های گاز مورد استفاده قرار می گیرد. سیم جوش روتیلی را در اجرای خطوط لوله کشی گاز در بخش خانگی استفاده می کنند. این نوع electrod را به کمک فلزاتی چون اکسید تیتانیوم و اکسید آهن تیتان تولید می کنند. نام فنی electrod روتیلی E 6013 می باشد و حاوی عناصری چون گوگرد، فسفر، منگنز و سیلیس است. ایجاد اتصال در لوله های گاز یا استفاده از لوله های درزدار در این سیستم به کمک جوشکاری صورت می گیرد. به کمک تکنیک جوشکاری و الکترودهای جوشکاری است که اتصالات را در این خطوط اعمال می کنند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله گستر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

جوشکاری لوله های گاز در صنایع پتروشیمی

از مهمترین کاربردهای electrod ، استفاده از آن در جوشکاری های صنایع بزرگ مانند صنایع پتروشیمی است. در جوشکاری قوس تنگستن که به جوشکاری آرگون معروف است از الکترودی با جنس تنگستن استفاده می شود. تنگستن فلزی طوسی رنگ می باشد که در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. عبور حرارت از فلز تنگستن به واسطه جریان بق منجر به فعالسازی پروسه جوشکاری می شود. جوشکاری تیگ را می توان روی فلزات ضخیم نیز اجرا کرد. به همین دلیل از این نوع جوشکاری در ایجاد اتصالات لوله های صنعت پتروشیمی و صنعت نفت و گاز استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

جوشکاری لوله های بزرگ به روش جوشکاری زیر پودری

جوشکاری زیر پودری روشی است که در آن نوک الکترود را درون یک پودر معدنی قرار می دهند تا قوس الکتریکی ساخته شود. از جوشکاری زیر پودری برای اتصال بین لوله های بسیار بزرگ استفاده می شود. این شیوه از جوشکاری دارای هزینه بالایی است و عمدتا به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می شود. برای جوشکاری زیر پودری از تجهیزات گران قیمتی استفاده می شود و عمده کاربرد آن در ایجاد اتصالات لوله های صنایع شیمیایی، صنعت نفت و گاز و صنایع دریایی و اسکله سازی می باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تهران اتصالات با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

ایمنی جوشکاری لوله ها با استفاده از الکترود جوشکاری

بسیار مهم است که بعد از جوشکاری لوله ها به کمک الکترود ایمنی لوله ها چک شود. هیچ گونه نشتی گاز نباید در لوله ها وجود داشته باشد. به همین دلیل توصیه داریم که حتما از نیروهای ماهر و خبره در جوشکاری لوله های گاز کمک بگیرید. در صورت بروز یک نشتی کوچک ممکن است آسیب های خطرناکی چون انفجار رخ دهد. بنابراین بعد از اینکه جوشکاری به اتمام رسید باید بازرسی های فنی و اصولی از لوله کشی گاز صورت پذیرد. لوله کشی های گاز شهری و همچنین لوله کشی های گاز صنعتی دارای فار بالایی هستند در نتیجه یک نقص کوچک می تواند منجر به ایجاد درز و بروز نشتی شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر درین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

روش انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری لوله های گاز

بسیار مهم است که تکنسین مربوطه بداند باید از چه نوع الکترودی برای اتصال دهی لوله های گاز استفاده کند. جنس سیم مغزه، جنس روکش، سایز الکترودها و جنس لوله ها از مهمترین فاکتورهای موثر در انتخاب نوع الکترود مناسب برای جوشکاری لوله ها هستند. به عنوان مثال در جوشکاری های گوشه ای باید لزوما از electrod بزرگتری نسبت به جوش های لبه ای استفاده کرد. با افزایش ضخامت قطعه نیز بهتر است سایز electrod افزایش پیدا کند. از طرفی می توان سایز electrod را متناسب با فاکتورهایی مانند حالت جوشکاری و مقدار شدت جریان دانست.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نانو پلیمر یاس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در حالت های تخت و افقی بهتر است که از electrod بزرگتری استفاده شود. به همان تناسب هر چه شدت جریان افزایش پیدا می کند بهتر است سایز الکترود مصرفی در جوشکاری لوله ها بزرگتر شود. البته این را هم بگوییم که اگر جوشکار دارای مهارت و توانایی بالایی باشد می تواند در هر نوع شرایطی سایز electrod را با شیوه و شرایط جوشکاری وفق دهد. بنابراین بسیار مهم است که جوشکاری لوله های گاز به کمک الکترود توسط جوشکاران ماهر و حرفه ای صورت پذیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلی گستر سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

نتیجه گیری

الکترود های مختلفی برای جوشکاری لوله های پاز استفاده می شوند که از جمله آن ها می توان به الکترود Fast-Fill Electrode، الکترود Fast Follow Electrode، الکترود Fast Freeze Electrode، الکترود مرکب، electrod کم هیدروژن و electrod پودر آهنی اشاره کرد. هر کدام از این الکترودها دارای کارایی خاص خود هستند. به عنوان مثال از electrod پودر آهنی برای جوشکاری های سریع و از electrod کم هیدروژن برای جوشکاری لوله های فولادی با سختی و مقاومت کششی بالا استفاده می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سپینود پولیکا یزد با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *