دسته بندی نشده

اتصالات دنده ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اتصالات دنده ای

لوله کشی صرفاً انتخاب نوع لوله خوب نیست. بلکه نحوه اتصال و لوازم مورد نیاز برای اتصال لوله ها به یکدیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر اتصالی که برای لوله انتخاب می کنیم مناسب نباشد، منجر به نشتی و کاهش طول عمر لوله خواهد شد. بنابراین لازم است که شما با انواع اتصالات لوله کشی آشنا شوید. یکی از اتصالات لوله کشی اتصالات دنده ای می باشد. این اتصالات مزایا و کاربردهای متعددی دارد. لوله بازار قصد دارد شما را با اتصالات دنده ای و کاربردهای آن آشنا سازد. برای این امر، به شما پیشنهاد می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت جی اس آی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

اتصالات دنده ای چیست؟ 

یکی از قدیمی ترین روش های اتصال سیستم های لوله کشی، اتصالات دنده ای  می باشند. اتصالات جوش محفظه ای  ( ساکت ولد) همانند اتصالات رزوه ای اساسا برای لوله های با قطری حدود ۲ اینچ استفاده می گردند. اتصالات دنده ای بطور عادی در جاهای کم هزینه و غیر حساس مانند لوله کشی آب خانه های مسکونی، سیستم های اطفاء حریق و سیستم های خنک کننده صنایع کاربرد دارند. اتصالات دنده ای معمولا از چدن معمولی و چدن نشکن و آلیاژ های برنج و برنز و یا آلیاژ های برنجی و برنزی کوبیده شده (فورج) و کربن استیل و استینلس استیل ساخته می شوند. اتصالات دنده ای یکی از پر استفاده ترین نوع اتصالات در لوله کشی آب هستند. به همین دلیل انواع مختلفی از آن ها تهیه و تولید می شود. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ایزی پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربرد اتصالات دنده ای

اتصالات دنده ای دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کاربرد منحصر به فرد می باشند. در ادامه به بررسی کاربرد اتصالات دنده ای خواهیم پرداخت.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 بوشن ها:

بوشنهای ساده به جهت متصل کردن ۲ لوله با قطر یکسان در جهت هم بکار می رود. بوشنهای روپیچ توپیچ نیز به جهت متصل کردن ۲ قطعه که یکی از رو است و یکی از زیر بکار برده می شود. کاربرد این بوشن ها در زمانی است که طول لوله کشی از طول لوله بیشتر باشد و نیاز باشد که چند شاخه لوله یکسان، به یکدیگر متصل شوند. 

 مغزی ها:

مغزی ها هم برای عوض کردن قطر لوله بکار می روند. اگر یک لوله با قطر بیشتر را بخواهیم به یک لوله با قطر کمتر متصل کنیم، از مغزی ها استفاده می کنیم. 

 سه راهی قائم:

سه راهی های قائم نیز برای گرفتن انشعاب و متصل کردن انشعاب فرعی بکار می رود.

 سه راهی ۴۵:

از سه راهی های ۴۵ هم برای سیستم های فاضلابی و به وجود آوردن با انحراف ۴۵ درجه ، استفاده می شوند.

از این نوع اتصالات در آبرسانی کشاورزی، گازرسانی، انواع لوله کشی ساختمانی، سدسازی، تصفیه خانه های شهری و تاسیسات آتش نشانی، خطوط لوله هوا، صنعت کشتی سازی و پتروشیمی استفاده می شود. البته کاربرد اتصالات دنده ای در صنعت کشتی سازی و پتروشیمی بسیار محدود میباشد؛ زیرا این نوع اتصالات برای کارهای حساس خیلی قابل اطمینان نیستند و ممکن است بعد از گذشت چند سال دچار نشتی شوند. 

مزایای اتصالات دنده ای

آلیاژهای بکار رفته در اتصالات دنده ای موجب شده است تا بتوان از این تجهیزات برای لوله کشی آب آشامیدنی استفاده نمود. طراحی قسمت داخلی این اتصالات کاملا صاف است تا در هنگام عبور مایعات و سایر سیالات موجب کاهش فشار نشود. همچنین این نوع از اتصالات از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند و به همین جهت از آنها می توان در صنایع مختلف جهت انتقال آب و گاز استفاده نمود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر درین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

سخن پایانی

در یک لوله کشی موفق در کنار استفاده از لوله های درجه یک و باکیفیت باید از اتصالات متناسب با لوله ها، بهره برد. استفاده از اتصالات دنده یکی از موارد مناسب برای لوله کشی ساختمانی و لوله کشی شهری می باشد. اتصالات دنده ای دارای مزایای متعددی می باشد که استفاده از آن را مقرون به صرفه می کند. این موارد در کنار یکدیگر موجب شده است که بسیاری از افرادی که در کار تاسیسات میباشند از این نوع اتصالات در فعالیت های خود و پروژه های لوله کشی استفاده نمایند. اگر شما به دنبال تهیه انواع اتصالات دنده ای می باشید، می توانید به سایت لوله بازار مراجعه کرده و پس از دریافت راهنمایی های لازم از طریق پشتیبانی این سایت، اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *