مقاله

آشنایی با انواع آلیاژهای صنعت پایپینگ

آلیاژهای صنعت پایپینگ

موضوع این مقاله از لوله بازار آلیاژهای صنعت پایپینگ می باشد. لوله کشی یکی از مهمترین نیازهای بشر می باشد. بشر برای رسیدن به مقاصد جاه‌طلبانه و پیشرفت زندگی شهری نیاز به انواع لوله کشی ها را حس کرده و از هزاران سال پیش نسبت به رفع این نیازها اقدام نموده است. همانطور که می‌دانید لوله کشی و یا صنعت پایپینگ در زمینه های مختلف با انواع لوله ها و روش های متفاوت انجام می گیرد. هر کدام از این روش ها نیاز به لوله های خاص خود دارد. لوله ها با انواع آلیاژهای مختلف در صنعت پایپینگ ساخته می شوند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت ستاره پلیمر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آلیاژهای صنعت پایپینگ

بنابراین بهتر است شما به طور کامل آشنایی با انواع آلیاژهای صنعت پایپینگ را داشته باشید. لوله بازار که یکی از معتبرترین عرضه کنندگان محصولات صنعت پایصنعت می باشد، دست دارد این آشنایی را برای شما به ارمغان آورد. بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید. آلیاژهای صنعت پایپینگ.

آلیاژهای صنعت پایپینگ چیست؟

بهتر است قبل از آشنایی با آلیاژ های صنعت پایپینگ، با تعریف آلیاژ آشنا باشید. آلیاژ مخلوط یا محلول جامد فلزی متشکل از یک فلز اصلی که آن را فلز پایه می‌گویند با یک یا چند عنصر فلزی یا غیرفلزی است. هدف از آلیاژ سازی، تغییر و بهبود خواص ماده مانند استحکام، سختی و… ا‌ست. فلزات خالص معمولا برای استفاده های عملی مناسب نیستند. برخی از خواص فلزات مانند دوام، سختی و… را می توان با اضافه کردن یک یا چند فلز دیگر به آن و تولید آلیاژ، بهبود بخشید. به طور کلی آلیاژ ها بسیار مفیدتر از مواد اولیه تشکیل دهنده شان هستند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سازند سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع آلیاژ های صنعت پایپینگ

اغلب لوله های فلزی که در صنعت پایپینگ استفاده می شوند، دارای آلیاژ های متفاوتی هستند. در ادامه انواع آلیاژ های صنعت پایپینگ برای شما بیان خواهد شد. آلیاژهای صنعت پایپینگ.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس زنده رود پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید. آلیاژهای صنعت پایپینگ.

فولاد ها:

در الیاژ فولاد بعد از فلز آهن که پایه اصلی و اساسی آن می باشد ، کربن نیز از بقیه عناصر بیشتر به چشم میخورد . از فولادها برای سیالاتی که دارای دما و فشار زیادی هستند استفاده می شود و مخصوص سیالاتی همچون آب دما وفشار بالا ، بخار و مشتقات نفتی مانند نفت ، گاز و مواد پتروشیمی می باشد. فولاد را می توان مهم ترین الیاژ بکار رفته در صنعت پایپینگ دانست.

 Alloy steel:

این دسته از فولادها به صورت آلیاژی بوده و برای پروژه های صنعتی که سیال آن ها در دماهای پایین جریان دارد مورد استفاده قرار می گیرد . این آلیاژ فولاد را در اصطلاح LTCS نیز می نامند. این دسته از آلیاژ ها دارای دو گروه مختلف متشکل از کروم و متشکل از نیکل هستند. آلیاژهای صنعت پایپینگ.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یاس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 استنلس استیل:

  آلیاژ استنلس استیل نیز از رایج ترین و پرکاربرد ترین آلیاژهای فولاد می باشد که در مصارف صنعت پایپینگ مورد استفاده قرار می گیرد . از استنلس استیل برای ساخت لوله سیالاتی مانند سیالات بهداشتی و خوراکی ، سیالات خورنده مانند آب دریا که حاوی مقدار زیادی کلر باشد استفاده می شود. این آلیاژ کمک زیادی به صنعت پایپینگ کرده و مشکل خوردگی لوله ها توسط سیال را برطرف کرده است. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پارس سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 چدن ها:

احتمالا در صنایع مختلف اسم چدن به گوش شما خورده است. این الیاژ در صنعت پایپینگ نیز کاربرد دارد. چدن های از آلیاژهایی می باشد که در گذشته در لوله ها بسیار پر مصرف بوده و امروزه در شیرآلات تاسیساتی بسیار پرمصرف می باشد . چدن ها در آلیاژ لوله برای تخلیه فاضلاب های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند و به صورتی می باشند ابتدا و انتهای لوله ها به صورت فلنجدار می باشد. چدن ها از عناصر اصلی پایه آهن می باشد که عناصر اصلی تشکیل دهنده آن آهن ، کربن و سیلیسیم می باشد و همچنین به مقادیر کمتری ، ترکیبی از عناصر منگنز ، فسفر ، گوگرد وجود دارد .

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلیمر گلپایگان PG با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در چدن ها بخش قابل توجهی از کربن ، در هنگام انجماد آن آزاد می شود و چگونگی تشکیل این کربن آزاد ، نوع چدن را مشخص می کند.

سخن پایانی در باب انواع آلیاژهای صنعت پایپینگ

صنعت پایپینگ یکی از صنایع مهم و پیشرفته در تمام دنیا می باشد و در این صنعت سعی می شود از آلیاژ های با کیفیت و مهم و همچنین در دسترس برای انجام فرآیند لوله کشی استفاده شود. شما می توانید انواع لوله های صنعت پایپینگ با آلیاژ های مختلف را از طریق سایت لوله بازار بصورت اینترنتی خریداری کنید. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تک ستاره گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *