مقاله

با روش های تعمیر لوله های شکسته آشنا شوید

تعمیر لوله های شکسته

استفاده از لوله ها در بسیاری از بخش های زندگی انسان ضروری و مهم می باشد. در بعضی از مواقع ممکن است که این لوله ها در معرض آسیب‌های قرار گیرند و دچار شکستگی شوند. در بیشتر مواقع نیاز است که لوله ها تعویض شوند تا کارایی لازم خود را مجددا به دست آورند. اما در برخی موارد نیز به دلیل کمبود وقت و یا اهمیت کم آن قسمت از لوله، نیاز است که اقدام به تعمیر لوله های شکسته شده نماییم. تعمیر لوله های شکسته با روش های مختلفی انجام می شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت خسرونیکوپلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

روش های تعمیر لوله های شکسته

لوله بازار که خود یکی از فروشنده های معتبر انواع لوله و تجهیزات لوله کشی می باشد، قصد دارد در این بخش ما را با روش های تعمیر لوله های شکسته آشنا سازد. اگر شما نیز نیاز به تعمیر برخی از لوله های مورد نظر کار خود دارید، تا انتها همراه ما باشید.

مضرات شکستگی لوله

هدر رفتن آب:

شکستن لوله باعث هدر رفتن مقداری خیلی زیادی آب در زمان کم می‌شود. به همین خاطر تعمیر لوله شکسته اهمیت بسیار زیادی دارد.

نشت خاک:

یکی دیگر از این مشکلات نشت خاک است که می‌تواند مقدمه مشکلات بزرگتری باشد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت پلی گستر سمنان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید. تعمیر لوله های شکسته.

پوسیده شدن دیوار:

اگر شکستگی لوله در طبقات پایین و همکف اتفاق بیوفتد؛ باعث پوسیدگی دیوار و تاسیسات می‌شود. در چنین شرایطی تعمیر لوله شکسته باید در اسرع وقت انجام شود تا از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

روش های تعمیر لوله های شکسته

بتونه اپکسی:

یکی از بهترین روش ها برای تعمیر لوله شکسته، استفاده از بتونه اپکسی می‌باشد. در این روش شما پس از بستن فلکه اصلی آب و خالی کردن آب درون لوله، باید با استفاده از دستکش بتونه را به خوبی ورز دهید. سپس با یک دستمال خشک شروع به خشک کردن و تمیز کردن محل شکستگی لوله کنید. حال با استفاده از بتونه محل شکستگی را به خوبی بپوشانید و با چسب ابتدا و انتهای بتونه را ببندید. در نظر داشته باشید که ضخامت بتونه باید به اندازه ای باشد که بتواند جلوی هدر رفتن آب را بگیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت تهران اتصالات با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید. تعمیر لوله های شکسته

البته این را هم باید بگوییم که استفاده از بتونه اپکسی یک روش موقت برای تعمیر لوله شکسته است. شما باید در فرصت مناسب از یک فرد متخصص برای تعمیر و یا تعویض لوله کمک بگیرید. این روش برای زمانی کاربرد دارد که سریعا نیازمند تعمیر لوله هستید.

 استفاده از بست لوله:

یکی دیگر از روش های موثر در تعمیر لوله شکسته، استفاده از بست لوله می‌باشد. در این روش نیز مثل روش قبل، ابتدا باید شیر اصلی آب را ببندید و سپس اقدام به خالی کردن آب داخل لوله کنید. حال پس از پیدا کردن محل شکستگی، با یک سمباده اطراف آن را کاملا صاف کنید. سپس بست لوله را در محل شکستکی قرار دهید وابتدا و انتهای آن را با پیچ و مهره ببندید. به این صورت می‌توانید لوله را تعمیر کنید و از هدر رفتن آب جلوگیری کنید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لاوین پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

استفاده از بست لوله یک روش بسیار مناسب برای تعمیر انواع لوله فاضلاب ساختمان ها می‌باشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که این روش دائمی نیست و به صورت موقت می‌تواند مشکل را حل کند. البته طول عمر لوله‌ی تعمیر شده در این روش، بیشتر از روش بالا می باشد. تعمیر لوله های شکسته.

 برش لوله:

سومین روش که جزو مناسب ترین روش های تعمیر لوله شکسته می باشد، برش دادن لوله است. در این روش نیز پس از طی کردن مراحل اولیه که در روش های پیش گفته شد (بسته فلکه اصلی آب، خالی کردن آب لوله و پیدا کردن محل شکستگی)، قسمت شکسته لوله را برش دهید. سپس یک لوله به همان اندازه و با همان قطر را جایگزین قسمت بریده شده کنید. حالا با روش هایی مانند چسب و غیره لوله را محکم کنید تا آب به بیرون درز نکند.این روش برای لوله های پلاستیکی و لوله UPVC بسیار مناسب است. زیرا این لوله ها به راحتی با حرارت و اتوهای مخصوص می‌چسبند.

نتیجه تعمیر لوله های شکسته

تعمیر لوله شکسته بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا در وقت، هزینه و هدر رفتن سیال، صرفه جویی می کند. سایت لوله بازار تلاش کرد تا در این مقاله، سه روش اصلی تعمیر لوله شکسته را برای شما بیان نماید. شما میتوانید برای خرید انواع لوله های نو و همچنین لوازم مورد نیاز برای تعمیر لوله های شکسته، به سایت لوله بازار مراجعه کنید.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله گستر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *