مقاله

همه چیز درباره انواع بست سقفی

منظور از انواع بست سقفی چیست؟

انواع بست سقفی چیست؟ بست های فلزی از جمله ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در تمامی صنایع می باشد. همانگونه که از نامش نیز معلوم است، بست ها قادرند اجسام را مانند لوله، سیم و هر چیز دیگر را به خوبی نگه دارند. بست ها سبب می شوند تا اجسام حرکت نکنند و تکان نخورند، زیرا هر گونه حرکت و تکانی در بعضی موارد ممکن است مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. 

بست ها با توجه به کاربرد آنها در جنس های مختلفی ساخته می شوند که باید مقاومت بالایی نیز داشته باشند. موضوع “انواع بست های فلزی چیست” به دلیل استحکام بالایی که دارند می توانند به راحتی وظیفه نگهدارنده خود را حفظ کنند و تا سال ها نیز آسیبی به آنها وارد نمی شود. باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که در زمان انتخاب بست ها، بست هایی را انتخاب کنیم که در برابر خوردگی و هرگونه زنگ زدگی به خوبی عمل کند و آسیبی نبیند.

برای اطلاع از لیست قیمت وینو پلاستیک با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

منظور از انواع بست سقفی چیست؟

بست ها در انواع مختلفی می باشد و در هر قسمتی از ساختمان که به کار میرود نقش نگهدارنده محکم را به عهده دارد. بنابراین نوع عملکرد بست های سقفی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که بست ها قدرت کافی را در نگه داشتن لوله و هر چیز دیگری داشته باشند امکان دارد خطراتی را به همراه داشته باشد. در اینجا می خواهیم به معرفی بست های سقفی بپردازیم.

بست های مخصوص لوله های فاضلاب 

بست های رگلاژی یا به اصطلاح بست های گلابی شکل نوعی از بست های مورد استفاده و نگه دارند لوله فاضلاب در سقف را دارد. بست های رگلاژی از جمله بست های پرکاربرد در اجرای سیستم لوله کشی دارند. همانطور ک کاملا مشخص است لوله های فاضلاب کاملا به صورت افقی به سقف چسبیده و به وسیله بست های رگلاژی و سقفی به سقف ثابت می شود. 

یکی از مزیت هایی که بست های سقفی رگلاژی دارد این است که می توان لوله ها را کاملا به خوبی تنظیم کرد و در شیب مورد نظر آن را ثابت نگه داشتند. از بست های ریگلاژی برای لوله های فلزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بست های فلزی در سایزهای مختلف و در اندازه های مختلف وجود دارند. 

برای اطلاع از لیست قیمت نیاشیمی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

بست های رگلاژی در دو نوع تولید میشوند

بست های رگلاژی روکش دار و بست های رگلاژی بدون روکش. بست های رگلاژی سقفی روکش دار برای مواقعی که امکان خوردگی یا هر گونه آسیب به بست وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد، اما از لحاظ کارکرد هیچ فرقی با بست های بدون روکش ندارد. بست های بدون روکش گذشت زمان هیچ آسیبی به لوله های پلیمری، پوش فیت و غیره وارد نمی کند. 

انواع بست سقفی چیست؟

مزیت بست های رگلاژی چیست؟

یکی از مهمترین مزیت های بست های رگلاژی جلوگیری از هر گونه ارتعاش و لرزش در لوله ها می باشد. زیرا لرزش موجود در لوله ها می تواند باعث می شود که بست ها به مرور زمان شل شده و احتمال کنده شدن در آنها بالا می رود. 

بست های رگلاژی پوش فیت و از جنس روکش پی وی سی

این نوع از بست های رگلاژ که بسیار بست های مقاومی هستند دارای عمری طولانی نیز می باشند و سطح آنها کاملا از جنس پی وی سی پوشیده شده  و هیچگونه تماسی با لوله ها ندارد. وجود روکش روی بست ها بسیار امتیاز خوبی می باشد زیرا موجب می شود تا اصطکاک لازم به وجود بیاید و از لرزش و تکان خوردن آن کاسته شده و کاملا ثابت باقی بماند. 

این نوع بست ها نیز در سایزهای مختلفی وجود دارند و از ۵۰  شروع شده تا سایز ۲۵۰ در بازار وجود دارد. این بست های سقفی علاوه بر تنوع در نوع روکش دارای انواع سایزها می باشد که افراد بر اساس نوع نیاز خود آن را خریداری می کنند. 

بست سقفی مهره دار

این نوع بست های سقفی رگلاژی در بخش “انواع بست سقفی چیست” به صورت مهره دار نیز می باشند، از نظر ظاهری به صورت دو نیم دایره هستند و توسط پیچ و مهره به یکدیگر وصل و ثابت می شوند. یکی از مزیت های خوبی که این گونه بست ها دارد این است که می تواند آن را هم برای دیوار و هم برای سقف مورد استفاده قرار داد. این نوع از بست های رگلاژی در سایزهای مختلفی وجود دارند و هر چه نمره آن بیشتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. موارد ذکر شده “انواع بست سقفی چیست” را بیان کرده است. 

برای اطلاع از لیست قیمت نوار تفلون تهران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

برند بست های سقفی در بازار و قیمت آن

بست های سقفی در برندهای مختلف در بازار موجود می باشد و هر کدام از برندها دارای کیفیت مخصوص به خود می باشد. اما همانطور که برای شما گفتیم نوع بستی که شما برای نگهداری لوله در سقف استفاده می کنید باید از برند های معتبر باشد تا در مدت زمان کم دچار خرابی و پوسیدگی نشود.

اگر چه بست های سقفی اندازه های بسیار کوچکی هستند ولی کار بسیار بزرگی انجام می دهند پس این نکته را فراموش نکنید کیفیت بست های سقفی از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است بست های سقفی را از نوع روکش دار آن تهیه کنید تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و اصطکاک داشته باشد. 

بست های سقفی از لحاظ جنس 

بست فلزی ولی با روکش پلاستیکی

این نوع بست ها در مورد “انواع بست سقفی چیست” از جنس فلز بوده ولی روکش آن از جنس پلاستیک می باشد، البته این گونه بست ها نه تنها برای سقف، بلکه برای دیوار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این نوع بست ها نسبت به دیگر انواع بست های سقفی مناسب تر می باشد. 

بست های فلزی با روکش پلیمری که دارای انعطاف پذیری بالاتری است و در برابر خوردگی نیز مقاومت زیادی نشان می دهد. از مهم ترین ویژگی های این نوع بست در مورد “انواع بست سقفی چیست” این است که از انتقال صدایی که در لوله ها در جریان است جلوگیری می کند.

برای اطلاع از لیست قیمت سوپرفیکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

بهترین انواع بست سقفی چیست؟

اگر بخواهیم از میان “انواع بست سقفی چیست” یکی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنیم، بست سقفی پوش فیت بهترین آنها می باشد. از این بست بیشتر برای لوله های فاضلاب که سنگین و ضخیم است استفاده می شود، زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد. در این مقاله مجموعه لوله بازار سعی کرده است تا شما را با موضوع “انواع بست سقفی چیست؟” آشنا سازد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *