مقاله

تفاوت لوله درزدار و بدون درز چیست؟

لوله درزدار و بدون درز

آیا می دانید تفاوت لوله درزدار و بدون درز چیست؟ لوله کشی تأثیرات زیادی برای راحت تر شدن زندگی بشر و راحت تر شدن فعالیت‌های صنعتی داشته است. در گذشته برای انتقال سیالات مختلف مانند نفت نیاز بود که مخزن های بزرگ ساخته شود و این مخزن ها به محل های مختلف حمل شود. اما با گسترش استفاده از لوله ها این کار جای خود را به انتقال نفت و گاز و همچنین آب به وسیله لوله داده است. این امر در صنعت نیز صدق می کند و سوخت اولیه صنایع مختلف به وسیله لوله ها انتقال می یابد. زمینه های استفاده زیاد منجر شده است که لوله های مختلفی تهیه و تولید شود.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نانو پلیمر یاس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

تفاوت لوله درزدار و بدون درز چیست؟

لوله ها را می توان به طور کلی به دو دسته لوله های درزدار و بدون درز تقسیم بندی کرد. این لوله ها دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند. و لوله بازار قصد دارد در این مقاله تفاوت لوله درزدار و بدون درز را برای شما بیان نماید. اگر شما نیز درباره استفاده از انواع لوله های درز دار یا بدون درد دچار تردید هستید بهتر است این مقاله را مطالعه فرمایید. سپس نسبت به استفاده از انواع لوله ها تصمیم گیری نمایید.

تفاوت لوله درزدار و بدون درز

لوله های درزدار در واقع لوله های فلزی هستند که از طریق خم شدن ورقه های فلز و جوش دادن آن ها ساخته می شوند. این لوله ها دارای طول ۶ متر می باشند. لوله های بدون درز یا لوله های مان سیمان در واقع لوله هایی هستند که به وسیله دستگاه های مختلف و بدون نیاز به جوشکاری ساخته می شوند. این دو لوله دارای تفاوت های منحصر به فردی با یکدیگر هستند. در ادامه گفته خواهد شد که تفاوت لوله درزدار و بدون درز چیست؟

فشار قابل تحمل:

اولین تفاوت لوله درزدار و بدون درز را می‌توان میزان فشاری که هر کدام از این لوله ها در مقابل انتقال سیالات تحمل میکنند دانست. با بررسی های به عمل آمده توسط متخصصان، این نتایج به دست آمده است که لوله های بدون درز نسبت به لوله های درزدار از همان مواد و جنس، دارای ۲۰ درصد تحمل فشار بیشتر می باشند. این امر موجب شده است که از دوره های بدون درز برای انتقال سیالات با فشار بالا استفاده شود. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سپینود پولیکا یزد با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

مواد اولیه ساخت:

ماده اولیه تولید انواع لوله فولادی بدون درز، شمش فولادی (billet) است. عیوب سطح بیرونی شمش با فرآیند نورد گرم از بین نمی‍رود ، تنها پس از اتمام ساخت محصول پولیش می‍شود و جلا می‍یابد. لازم به ذکر است که در روند کاهش دیواره، این عیب فقط می‍تواند تا حدی از بین برود. مواد اولیه لوله فولادی درزدار، کویل نورد گرم است، کیفیت سطح کویل، معیار کیفیت سطح لوله است؛ و قابلیت کنترل آسان دارد. لازم به ذکر است که سطح کویل نورد گرم، از کیفیت بالایی برخوردار است. بنابراین، کیفیت سطح لوله فولادی درزدار، بسیار بهتر از لوله فولادی بدون درز است.

استحکام لوله:

استحکام لوله، به ترکیب آلیاژ بستگی دارد. اگر ترکیب آلیاژ و عملیات حرارتی در هر دو لوله یکسان باشد؛ در اصل از نظر استحکام نیز یکسان هستند. پس از تست کششی و آزمایش لرزش سه بعدی، در لوله های جوش خورده، تقریباً به طور انحصاری و در مکانی دور از محل جوش یا مناطق گرم شده، یک شکاف اتفاق می‍افتد. این امر، به این دلیل است که ناخالصی های جوش، کمتر و میزان نیتروژن بیشتر است؛ و بنابراین مقاومت جوش در سایر قسمت ها بهتر است.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله گستر گلپایگان با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

 انجمن مخازن تحت فشار و دیگ بخار  ASME، براین باور است که اگرچه یک لوله شکاف‍دار تنها می‍تواند ۸۵٪ از فشار مجاز را تحمل کند، اما امروزه عمدتا به دلیل جمع آوری اطلاعات در تجهیزات جوشکاری در حال استفاده، بهبود یافته است. این موارد موجب می‌گردد که استفاده از لوله های بدون درز در انتقال سیالات مهم و آتش‌زا، بیشتر باشد.  لوله درزدار و بدون درز به طور کلی شامل تمامی لوله ها می شود. از این لوله ها در زمینه های مختلفی استفاده می نمایند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لاوین پلاست با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در این مقاله، سایت لوله بازار سعی کرده است تا تفاوت لوله درزدار و بدون درز را برای شما شرح دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوله های درزدار و بدون درز و همچنین خرید این لوله ها به سایت لوله بازار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *