مقاله

لوله بوردون (فشارسنج بوردون) چیست؟

لوله بوردون

لوله بازار شما را با لوله بوردون ( فشار سنج بوردون ) آشنا خواهد کرد. لطفاً تا انتهای مطالب همراه ما باشید. لوله ها برای کارهای مختلفی ساخته شده اند. لوله ها در هر بخشی که تصور کنید کاربرد دارند و همچنین ویژگی آنها با یکدیگر متفاوت است. لوله ها برای انتقال سیال، انتقال گاز، انجام آزمایش و… مورد استفاده قرار می گیرند. اما یکی از مهمترین کاربردهای لوله ها، سنجش فشار سیال است. سنجش فشار به وسیله لوله های خاصی، به نام لوله بوردون انجام می شود. فشارسنج بوردون به کمک تغییر مکانیکی می تواند فشار را اندازه گیری کند.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر پایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله بوردون چیست؟ 

لوله بوردون یکی از متداول ترین وسیله های اندازه گیری فشار میباشد که از طریق اندازه گیری یک تغییر شکل مکانیکی، فشار را اندازه گیری می کند. وقتی فشار به لوله اعمال میشود به خاطر اختلاف بین نیروی وارده به جداره داخلی و خارجی لوله، زاویه ی انحنای لوله فلزی تغییرمیکند . از آنجایی که انتهای باز لوله در یک نقطه ثابت شده است، تغییر در انتهای لوله به سر بسته آن منتقل شده و سبب چرخش عقربه می شود. فشار سنج بوردون برای بازه نسبتا خوبی از فشار سیالات، که معمولا بین ۰٫۶ps  در خلاء تا ۲۰۰۰۰psi   می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سوپر درین با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

اغلب، فشار سنج های بوردونی در فشارهای بالا، رفتار غیر خطی از خود بروز می دهند و به همین دلیل کمتر در فشارهای بالا، رفتار غیر خطی از خود بروز می دهند و به همین دلیل کمتر در فشارهای بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع فشار سنج بوردون

 فشار سنج c شکل:

در لوله بوردون نوع C با وارد شدن فشار به یک سر، سر دیگر به سمت بیرون تمایل می یابد که این حرکت به یک فنر منتقل می شود. به نوک متحرک لوله C یک میله رابط و انتهای دیگر آن به چرخ دنده متصل است که این چرخ دنده با چرخ دنده کوچک دیگری متصل به عقربه درگیر است. به طور دقیق تر با اعمال فشار لوله بوردون، میله سپس چرخ دنده قطاعی در ادامه چرخ دنده کوچک و عقربه روی صفحه به حرکت در می آیند.

 فشار سنج مارپیچ:

ویژگی اصلی این نوع فشارسنج این است که شامل نواری تو خالی دارای یک گام طولی است که با اعمال فشار تغییر شکل می یابد. مورد استفاده لوله بوردون با لوله حلقوی در اندازه گیری فشارهای زیاد تا حد بالای ۶۰۰ بار است. این نوع لوله بوردون دارای اصطکاک کمتر و حساسیت بالاتری است.

 فشار سنج حلزونی:

این نوع لوله بوردون از لوله ای که به دور خود به طور فنری-حلزونی چرخیده است، تشکیل شده است. این فشار سنج بوردون با چرخش ۳۶۰ درجه عقربه خود توانایی اندازه گیری فشار بالا را دارد.

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نانو پلیمر یاس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

مزایای لوله بوردون

لوله بوردون دارای مزایای متعددی می باشد که این امر موجب گشته تا بسیاری از افراد، از این فشارسنج برای سنجش فشار استفاده نمایند. در ادامه چندین مورد از مزایای فشار سنج بوردون، بیان خواهد شد. 

سادگی:

فشارسنج بوردون طراحی ساده ای دارد و این امر موجب شده است که استفاده از آن راحت باشد و نیاز به تخصص خاصی نداشته باشد. شما به راحتی میتوانید از این سادگی فشارسنج بوردون استفاده کرده و فشار سیالات مختلف را اندازه گیری کنید.

 قابل حمل:

فشارسنج های بردون وزن زیادی ندارند و همچنین در ابعاد مختلف ساخته می شود، این امر موجب می‌شود که این فشارسنج ها قابل هم باشند و در هر مکانی که شما مد نظر دارید، از آن ها استفاده کنید. 

 قیمت ارزان:

فشار سنج ها نسبت به فشار سنج های دیجیتالی و آنالوگی که در بازار وجود دارد، از قیمت مناسب تر برخوردار است. به همین دلیل استفاده از فشار سنج بوردون، دارای صرفه اقتصادی نیز می باشد. 

 طیف اندازه گیری وسیع:

فشارسنج های بوردون به نسبت به سایر فشارسنج ها، طیف گسترده تری از فشار را اندازه گیری می کند. این فشار سنج ها بین ۶/۰ تا ۲۰۰۰۰ پاسکال را می توانند اندازه گیری نمایند. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت سپینود پولیکا یزد با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

فشارسنج بوردون یکی از پرکاربردترین فشارسنج ها می باشد که به وسیله لوله های بوردون ساخته می شود. لوله بازار یکی از معتبر ترین فروشندگان انواع لوله و تجهیزات لوله کشی می باشد. شما می توانید برای تهیه فشارسنج بوردون و لوله های بوردون، به سایت لوله بازار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *