مقاله

همه چیز درباره لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا فشار قوی چیست؟ لوله ها در انواع مختلفی ساخته می شود و هر کدام دارای ویژگی مخصوص به خود است و برای انجام هدفی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید هرگز این مطلب را نمی دانستید که لوله پلیکا نام یک برند برای لوله می باشد و در گذشته لوله هایی که جنس آنها از PVC بود و اولین لوله ای بود که در ایران مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس به لوله پلیکا معروف شد. 

منظور از لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

استفاده از لوله پلیکا سابقه بسیار طولانی دارد. لوله پلیکا به دلیل استحکام بالایی که دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. اما بیشترین استفاده از لوله پلیکا در انتقال آب آشامیدنی و آب پاش های آتش نشانی می باشد. بیشتر ساختمان سازان از لوله پلیکا برای انتقال آب آشامیدنی استفاده می کنند. یکی از دلایل این انتخاب نیز مقاومت و استحکام لوله پلیکا در مقابل خوردگی و پوسیدگی می باشد. 

مزیت لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

باید بیان کرد که استفاده از لوله پلیکا در محیط زیست کمترین آسیب را نسبت به دیگر لوله ها ایجاد می کند و دلیل اصلی آن نیز استفاده کم کربن در ساخت و تولید لوله پلیکا می باشد. همچنین در تولید این نوع از لوله ها از انرژی کمتری نسبت به دیگر لوله ها استفاده می شود. 

اما به نظر شما یکی از مزیت های لوله پلیکا فشار قوی چیست؟ یکی از مزیت هایی که لوله پلیکا دارای این است که احتمال نشت در آن بسیار کم است، بنابراین هدر رفتن توسط این لوله ها معنایی ندارد و در این امر صرفه جویی به عمل می آید. در کشورهای پیشرفته جهان استفاده از لوله پلیکا بسیار معمول است زیرا محیط زیست برای آنها در درجه اول اهمیت دارد. هر ساله چندین هزار تن لوله پلیکا بازیافت می شود که از این لوله های بازیافتی برای تولید لوله پلیکا استفاده می شود. 

برای اطلاع از لیست قیمت سیم ایتالیا با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

۳ نوع لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

  • لوله پلیکا معمولی؛
  • لوله پلیکا نیمه قوی؛
  • لوله پلیکا فشار قوی. 

آشنایی با کاربرد انواع لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

هر کدام از این انواع لوله پلیکا دارای کاربردهای مخصوص به خود می باشد، به عنوان مثال لوله پلیکا هایی که نیمه قوی هستند بیشترین کاربرد را در ساختمان ها دارند. ولی لوله پلیکا فشار قوی بیشترین استفاده را در سیستم فاضلاب کارخانجات دارد. در بعضی موارد هم دیده شده که از لوله پلیکا به عنوان غلاف روی کابل برق استفاده شده است. 

یکی از بهترین کاربردهای لوله پلیکا فشار قوی چیست؟ یکی از کاربردهای آن عایق کردن و روکش کردن لوله های دیگر می باشد.  لوله پلیکا پلیکا فشار قوی دارای مقاومت بسیار بالایی است و دارای مزیت های فراوانی نیز می باشد در اینجا می خواهیم به برخی از مزیت ها و ویژگی های بارز و منحصر به فرد لوله پلیکا اشاره کنیم.

ویژگی های برخی از لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

مقاومت در برابر خوردگی

لوله پلیکا در برابر واکنش های الکتروشیمیایی مقاومت بالایی دارد. همچنین مقاومت شیمیایی بالای لوله پلیکا در برابر الکل ها، روغن ها و مواد نفتی بسیار عالی است. در درون خاک مواد شیمیایی وجود دارد که ممکن است به لوله های دیگر آسیب وارد کند ولی لوله پلیکا تنها لوله ای است که برای کار آبرسانی از آن استفاده شده و هیچ آسیبی نمی بیند.

برای اطلاع از لیست قیمت آذران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انعطاف پذیری لوله پلیکا

انعطاف پذیری در لوله پلیکا فشار قوی چیست؟ لوله پلیکا دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و کارخانه سازنده بدون اینکه این لوله دچار کوچکترین شکستگی شود آنها را به شکل های گوناگون در می آورند. لوله های پلیکا دارای یک ویژگی خوب یعنی مدول الاستیسیته می باشد، این مزیت می تواند در کاربرد های فنی که از لوله پلیکا می شود نیز مورد استفاده قرار بگیرد، مثلا در شرایطی که زمین لرزه به وجود می آید این ویژگی بسیار عالی می باشد. 

وزن سبک و ضخامت کم 

لوله پلیکا با وجود اینکه وزن کم و ضخامت کمی دارد ولی با این وجود استقامت بسیار بالایی دارد، همچنین داشتن ایمنی در این گونه لوله مزیتی است که می توان از آن در صنایعی که نیاز به ایمنی بالاتری دارند استفاده شود. حمل و نقل این نوع از لوله ها آسان و مقرون به صرفه می باشد در صورتی که به ظاهر دارای حجم بالایی است ولی به راحتی می توان آن را جابجا کرد. 

آب بندی اتصالات

یکی از مهم ترین و بهترین مزیت هایی که این اتصالات دارد آبندی آن می باشد. اتصال اورینگی یکی از مزیت های خوبی است که در آب بندی لوله پلیکا انجام شده است و کار بسیار آسانتر کرده است. 

مقاومت در برابر ضربه و ساییده شدن

همیشه از مقاومت لوله پلیکا گفتیم ولی می خواهیم اینبار از مزیت خوب دیگر آن بگوییم. لوله پلیکا نسبت به دیگر لوله هایی که در بازار وجود دارد در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این مسئله زمانی بیشتر نمایان می شود که در دمای پایین هوا به هیچ عنوان در برابر ضربه قابل آسیب دیدن نیست. 

استفاده از لوله پلیکا برای آب آشامیدنی

انتخاب لوله برای انتقال آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تحقیقات نشان داده استفاده از لوله های معمولی، سفالی و گاه فلزی برای انتقال آب میتواند طعم و کیفیت آب را تغییر دهد ولی استفاده از لوله پلیکا در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و کیفیت آب را حفظ میکند. موارد نام برده برخی از شرایط و ویژگی های “لوله پلیکا فشار قوی چیست” بود.

برای اطلاع از لیست قیمت سوپرفیکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

منظور از لوله پلیکا فشار قوی چیست؟

مقاومت لوله پلیکا در برابر آتش

جنس لوله پلیکا فشار قوی چیست؟ لوله پلیکا از جنسی ساخته شده است که به راحتی آتش نمی گیرد، و اگر هم آتش بگیرد شعله ور نمی شود. در صورتی که این نوع لوله آتش بگیرد خود به خود خاموش می شود، این یکی از ویژگی های لوله های PVC فشار قوی می باشد. 

قیمت لوله پلیکا 

لوله پلیکا با تمام ویژگی های خوبی که دارد و در آن از بالاترین تکنولوژی های استاندارد دنیا استفاده شده است ولی جالب است بدانید قیمت آن پایین تر دیگر لوله ها از جمله لوله های چدنی، فلزی و پلیمری می باشد. 

برای اطلاع از لیست قیمت نوار تفلون تهران با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

قصد ما از معرفی موضوع “لوله پلیکا فشار قوی چیست” به عنوان بهترین لوله و مقاوم ترین لوله که می تواند برای محیط زیست مفید باشد بدین دلیل بود که این لوله سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت را بهتر و کامل برای شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید لوله پلیکا را دارید می توانید به سایت لوله بازار مراجعه کنید و این لوله را در سایزهای مختلف و در انواع متفاوت تهیه بفرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *