مقاله

لوله کامپوزیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رفع نشتی در لوله کامپوزیت چیست؟

لوله کامپوزیت چیست؟ مواد کامپوزیتی در حال حاضر یکی از بهترین متریال برای تولید انواع لوله ها می باشد. این لوله ها از موادی مثل الیاف شیشه و رزین های پلیمری گرما سخت ساخته شده و در برابر بسیاری عوامل مانند خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

منظور از لوله کامپوزیت چیست؟

به نظر شما منظور از لوله کامپوزیت چیست؟ هر کدام از مواد تشکیل دهنده لوله های کامپوزیت دارای مزایای خاص خود می باشد که آن را مناسب برای ساخت و تولید لوله های کامپوزیتی کرده است. لوله های کامپوزیتی از مواد تقویت شده ای مانند مواد ترمو پلاستیکی و پلی اتیلن متراکم و همچنین پلی وینیل کلراید ساخته شده است. در لوله های کامپوزیتی از نظر انتقال سیال به دو گونه گرانشی و فشاری اعمال می شود. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد لوله با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

انواع لوله کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفتیم این لوله ها به دو دسته گرانشی و فشاری تقسیم می شود. در نتیجه بهتر است در مورد این دو نوع از لوله ها نیز اطلاعاتی کسب کنید. لوله های گرانشی همانطور که از نامش پیدا است به وسیله نیروی گرانش و حرکتی بسیار ارام جابه جا می شود و برای استفاده در فشار پایین مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله های فشاری زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که ما به فشار بیشتر نسبت به لوله های گرانشی احتیاج داشته باشیم. بیشترین استفاده از لوله های کامپوزیتی فشاری برای بهره برداری از نفت، گاز و آب می باشد. 

مزیت های لوله کامپوزیت چیست؟

  • لوله های کامپوزیتی در هنگام عایق کاری در برابر فشار از خود مقاومت بالایی نشان می دهند؛ 
  • لوله های کامپوزیتی بدون درز ساخته می شوند و به همین سبب نصب آنها بسیار راحت تر از لوله های دیگر می باشد؛ 
  • لوله های کامپوزیتی دارای مقاومت بالایی است و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار عالی عمل می کند؛
  • مواد کامپوزیتی از دو یا چند لایه ساخته شده است که هر کدام به نوبه خود دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد و ترکیب آنها سبب شده که بهترین بازدهی را برای لوله کشی ساختمان و جاهای دیگر داشته باشد؛ 
  • کم بودن ضریب انبساطی حرارتی در لوله های کامپوزیتی سبب شده تا به عنوان بهترین ماده در برای استفاده در مکان هایی باشد که دارای تغییرات دمایی متغیر می باشد؛ 
  • مقاومت بالای لوله های کامپوزیتی در محیط های اسیدی و سولفاته از دیگر مواردی است که به عنوان “مزیت های لوله کامپوزیت چیست” بیان می شود؛ 
  • سطح داخلی لوله های کامپوزیتی به گونه ای طراحی و ساخته شده است که در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد و همچنین مانع از تجمع باکتری و هر گونه وارد بیماری زا در آن می شود؛ 
  • لوله های کامپوزیتی طول عمر بالایی دارند، معمولا این لوله ها ۵۰ تا ۱۰۰ سال دوام می آورند؛
  • لوله ای کامپوزیتی در اندازه های متفاوتی می توان برش زد و آنها را به اندازه های دلخواه مورد استفاده قرار داد؛ 
  • برای اتصال لوله های کامپوزیتی نیازی به چسب، لحیم کاری، جوشکاری و روش های دیگر نیست. نصب و اتصال ان لوله ها بسیار آسان می باشد. موارد نام برده به خوبی می تواند نشانگر موضوع “مزیت های لوله کامپوزیت چیست” باشد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت یزد بسپار با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

کاربرد لوله کامپوزیت چیست؟

کاربرد لوله کامپوزیت چیست؟

لوله کامپوزیتی به دلیل تکنولوژی بسیار خوبی که در تولید آن استفاده شده کاربردی های فراوانی دارد و در حال حاضر توانسته به جای بسیاری از لوله ها که قبل مورد استفاده قرار می گرفته کاربرد داشته باشد. در اینجا می خواهیم به چندین کاربرد از لوله های کامپوزیتی بپردازیم:

  1. دوام بالای لوله های کامپوزیتی در برابر گرما و سرما سبب شده تا از این لوله ها در لوله کشی های آب گرم و سرد استفاده شود. 
  2. کاربرد لوله های کامپوزیتی در گرمایش مرکزی، گرمایش از کف، حمل و نقل مواد شیمیایی و مصارف خورشیدی و غیره می باشد؛ 
  3.  کاربرد لوله های کامپوزیتی در موارد پنوماتیک و هوای فشرده؛
  4. کاربرد در صنعت اتومبیل سازی؛ 
  5. استفاده و کاربر در سیستم های لوله کشی صنایع غذایی و دارویی؛ 
  6. کاربرد در صنایع پتروشیمی و توزیع گاز طبیعی؛
  7. کاربرد در سیستم ای رادیاتور؛ 
  8. کاربرد در انتقال محصولات نفت و گاز مانند بنزین و گازوئیل؛
  9. کاربرد لوله های کامپوزیتی برای سیستم گرمایش از کف.

موضوعی که در رابطه با استفاده و کاربرد لوله های کامپوزیت مطرح می شود استفاده از اتصالات فشاری می باشد. نکته ای که در رابطه با اتصالات فشرده سازی در لول اتصالات وجود دارد این است که این کار را به وسیله یک ابزار می توان انجام داد و نیازی به استفاده و تهیه ابزار های مختلف برای نصب اتصالات نیست. 

لوله های کامپوزیتی اگر برای انجام لوله کشی گاز ساختمان مورد استفاده قرار گیرد باید این کار توسط افراد با تجربه انجام شود. آنها لوله های کامپوزیتی را در اندازه های مشخص برش می دهند و برای اینکه آنها را به یکدیگر متصل کنند باید داخل لوله از رزوه استفاده کنند. فرد لوله کش باید دقت داشته باشد تا درون لوله ها کاملا تمیز باشد و خرده هایی از لوله درون آن نمانده باشد، همچنین در هنگام انجام اتصالات لوله های کامپوزیتی باید دقت داشته باشید که هیچگونه نشتی صورت نگیرد. 

در مرحله بعد باید از مهره فشرده ساز و حلقه برای محکم کاری استفاده کنید. این کار توسط یک آچا انجام می شود تا کاملا از محکم شدن ان مطمئن شوید. با توجه به توضیحاتی که در مورد لوله های کامپوزیتی برای شما ارائه شد تا اندازه زیادی با کاربرد این لوله های خاص و عالی آشنا شدید. حالا باید دید اگر لوله های کامپوزیتی دچار نشتی شد چه کاری باید انجام داد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوپایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

رفع نشتی در لوله کامپوزیت چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتیم لوله های کامپوزیتی برای کاربردهای فراوانی تولید می شود و نوع کاربرد آن بستگی به نوع استفاده از آن دارد. لوله های کامپوزیتی دارای مقاومت بالایی هستند و می توانند لرزش را در حین انتقال آب و یا هر چیز دیگر به راحتی تحمل کنند. اما با وجود این استثنا نیز همیشه وجود دارد و گاهی ممکن است این لوله ها نیز بر اثر هر اتفاقی و ضربه ای دچار شکستگی شوند و نشتی در آنها اتفاق بیفتد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوفلکس با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

در این زمان می توان برای رفع نشتی در این لوله ها به افراد متخصص در لوله کشی مراجعه کنید. مزیت جالب در لوله های کامپوزیتی این است که انجام هرگونه تعمیر در آن کم هزینه می باشد. گاهی می توانید برای این که از شکستگی و ترک خوردگی در لوله ها پرهیز کنید از لوله کامپوزیت های منعطف استفاده کنید. قیمت این لوله ها کمی بالاست و روش نصب آنها نیز کمی متفاوت تر از لوله های کامپوزیت معمولی می باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی های مورد نیاز در زمینه “لوله کامپوزیت چیست” می توانید با مجموعه لوله بازار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *