مقاله

با کاربردهای بست ویکتولیک آشنا شوید

کاربردهای بست ویکتولیک چیست؟

کاربردهای بست ویکتولیک چیست؟ به بست های ویکتالیک بست های کوپل شیار دار نیز گفته می شود. با استفاده از این بست ها می توان لوله ها را به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل کرد. به طور کلی این گونه بست ها نوعی اتصال دهنده های ضد آب هستند برای هر گونه لوله مورد استفاده قرار می گیرند. نامی که بر روی آن گذاشته شده به دلیل شرکت سازنده آن می باشد. 

تمامی بست ها قطعاتی کوچک هستند ولی کاری بزرگ را انجام می دهند و از در صورت عدم وجود آنها ممکن است اتفاقات بسیار بدی رخ دهد. جالب است بدانید بست ویکتولیک برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای ساخته شده تا شعله پرتاب کننده ایمن تری را ایجاد کند. کوپلینگ‌های لوله مکانیکی این قابلیت را دارند تا ۱۰ برابر سریع تر از جوشکاری نصب شوند. 

بست های ویکتولیک ساخت کمپانی قدرتمند ویکتولیک می باشد. این شرکت جز معتبر ترین و شرکت های تولید کننده بست در جهان محسوب می شود. اگر چه در حال حاضر یک نوع از این بست ها نیز در ایران تولید می گردد، ولی همه انواع آن در ایران ساخته نمی شود و مجبور به واردات آن هستیم. 

برای اطلاع از لیست قیمت وینو پلاستیک با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آشنایی با کاربردهای بست ویکتالیک

اتصالات و بست ویکتولیک در صنایع بسیاری مانند تصفیه خانه، کارخانه، پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد که شاهد کاربردهای بست ویکتولیک هستیم. این اتصالات بیشتر در زمینه انتقال قدرت در صنایع کاربرد دارد و یکی از ابزار های مکانیکی به شمار میرود. اتصالات لوله که بست های ویکتالیک یکی از نمونه های آن می باشد برای اتصالات لوله ها در انواع مختلف و همچنین قطعات و قسمت های مختلف لوله کاربرد زیادی دارد. 

لوله ها در جنس های مختلفی برای انتقال مایعات و سیالات مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند کار خود را در سیستم های پنوماتیکی و هیدرولیکی به خوبی انجام می دهد. کاربردهای بست ویکتولیک برای اتصال لوله های مکانیکی به یکدیگر نیز کاربرد دارد. شرکت تولید کننده این بست ها انواع مختلفی از کوپلینگ ها را نیز تولید می کند و این کار را از زمانی که تاسیس شده است انجام می دهد. از بست های ویکتالیک برای سر های آبپاش و سیستم های آبپاش و اتصالات شیاردار استفاده می گردد. موارد ذکر شده به خوبی کاربردهای بست ویکتولیک را به نمایش می گذارد.

اجزای تشکیل دهنده کاربردهای بست ویکتولیک

این نوع از بست ها دارای چند جز هستند که شامل پلتفرم بست، پیچ و مهره بست می باشند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. پلتفرم جز قطعه اصلی بوده و دارای دو عدد پلتفرم می باشد. این بست بر اساس نوع استفاده از سری  ۳۰۴ با ۳۱۶ تهیه میشود. از اجزا دیگر این قطعه اورینگ و واشر ویتولیک بین دو پلتفرم می باشد و با اتصال انعطاف پذیر باعث آب بندی میگردد. 

این بست ها به گونه ای آب بندی می شود که قادر است فشار بسیار بالا را تحمل کند. نوع لاستیک به کار رفته در آن باید از نوع PDM باشد. جز آخر آن نیز پیچ و مهره می باشد که می تواند پلتفرم ها را به خوبی با یکدیگر کاملا چفت کند. جنس به کار رفته در ساخت پیچ و مهره باید از استیل و ضد زنگ باشد. 

برای اطلاع از لیست قیمت نیاشیمی با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

آشنایی با کاربردهای بست ویکتولیک

انواع کاربردهای بست ویکتولیک

  • کاربرد در صنعت نفت و گاز و صنعت پتروشیمی؛
  • صنعت معدن؛
  • کاربرد در تولید برق؛
  • کاربرد در صنعت کشتی سازی؛
  • استفاده در صنعت نظامی و دریایی.

مزایای کاربردهای بست ویکتالیک

  • بست های ویکتولیک به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت آن بسیار مقاوم و محکم در برابر فشار می باشد؛
  • به راحتی باز و بسته می شود؛ 
  • آبندی در آن به دلیل داشتن اجزا به کار رفته در آن بسیار عالی انجام می شود؛
  • تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت است. 

آشنایی با انواع بست ویکتولیک

بست های ویکتولیک به دلیل کاربردی های فراوانی که در صنعت دارد دارای انواع مختلف می باشد. در اینجا به دو نوع بست ویکتالیک اشاره می کنیم:

  • بست متصل کننده؛
  • بست انشعاب گیر.

بست های ویکتالیک در برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد، بنابراین نوع کیفیت هر یک با دیگری متفاوت می باشد. اگر قصد خرید این محصول را دارید حتما از برندهای معتبر استفاده کنید. بست های ویکتولیک برای نگهداری از لوله ها در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های خوب که برای بست های ویکتولیک در نظر گرفته شده است، این است که این قابلیت را دارد تا لوله های سنگین مانند مسی و آهنی را هم به خوبی نگه دارد. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت لوله تک لایه با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید. 

قیمت بست های ویکتولیک

انواع کاربردهای بست ویکتالیک را از این محصول شاهد هستیم و همین امر موجب شده تا در بیشتر صنایع سنگین و مهم از آن استفاده شود. عوامل زیادی بر روی قیمت بست ویکتولیک تاثیر می گذارند، مثلا یکی از عوامل ساختار و نوع مواد اولیه ای است که در تولید این بست های پرکاربرد استفاده شده است. هر چه موارد به کار رفته از نوع درجه یک باشد به طور طبیعی قیمت این بست ها نیز بالاتر می رود. 

بست های ویکتولیک دارای دو تکه و شیار دار می باشد، به همین سبب قیمت آنها متغیر می باشد. این بست ها برای لوله های فشار قوی بسیار مناسب میباشد. در سیستم های فشار قوی باید از بست های بسیار محکم و مقاوم در برابر هر گونه لرزش و تکان استفاده شود، به همین منظور استفاده از بست های ویکتالیک یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. 

شناخت کاربردهای بست ویکتالیک

بست ها اگر قطعاتی پیش پا افتاده به شمار می روند ولی نقش و کاربردی اساسی در صنایعی ایفا می کنند. تمامی لوله هایی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد باید با استفاده از بست ویکتولیک ثابت نگه داشته شوند. از دیگر مزیت های خوب کاربردهای بست ویکتالیک این است که در سایز و اندازه های مختلفی تولید می شوند. 

برای خرید آسان و اطلاع از قیمت نیوپایپ با کارشناسان لوله بازار در تماس باشید.

البته هر کدام از آنها کارایی خاص خود را دارد، مثلا دو بست که بسیار پرکاربرد در مورد کاربردهای بست ویکتولیک وجود دارد، بست لوله پوش فیت و بست لوله معمولی می باشد و هر کدام زیر مجموعه های مخصوص به خود را دارند. با توجه به توضیحاتی که در مورد این بست های پرکاربرد و متنوع داده شد تا حدود زیادی به لزوم استفاده آن پی بردید. این بست ها دارای عملکردی متفاوت از بست های معمولی می باشند بنابراین باید در زمان خرید آن دقت بیشتری را در زمینه کیفیت این محصول داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *